Poslije
višemjesečnog saobraćajnog haosa koji je izazvan nestručno organizovanom
rekonstrukcijom tunela Vranduk II i mostova Bosna IV i Bosna V, bez
adekvatnih i pravovremeno uredjenih alternativnih pravaca, sada iz JP “Ceste
Federacije BiH”, po istoj matrici najavljuju obnovu tunela Crnaja, koji se
nalazi na vrlo frekventnoj dionici M-17 koja vodi prema jugu naše države i moru,
navodi se u današnjem saopštenju dr. Denisa Zvizdića, predsjedavajućeg VM BiH.
Naravno da je rekonstrukcija dotrajalih puteva, mostova i tunela poželjna i neophodna, kako bi se povećao njihov kvalitet i unaprijedila sigurnost putnika, stav je dr. Zvizdića, ali “hokus-pokus” način na koji se to trenutno radi, a evidentno planira i u budućnosti, je nedopustiv, jer je van logike i standarda struke.
“Davati
izjave iz ugodno rashlađenih direktorskih kabineta da ne postoje
alternativni pravci, iako ih očito niko i nije pokušao naći, i istovremeno
pozivati građane i privrednike na strpljenje dok satima čekaju na temperaturama
od trideset ili četrdeset stepeni, je nekorektno, pa i drsko”, stoji u
saopštenju.
Kako
drugačije, nego kao odsustvo odgovornosti i stručnog pristupa, shvatiti
obrazloženje JP “Ceste Federacije”, u kome se kaže:” da se sanacija regionalne
ceste R445 Nemila – Zenica očekuje početkom sedmog mjeseca ?!! kada će putnički
promet biti u potpunosti preusmjeren na ovaj alternativni pravac, dok će
teretna vozila i dalje prometovati kroz tunel Vranduk jednom trakom
naizmjenično”. Jedino logično pitanje koje preostaje poslije ove bizarne izjave
koja dolazi poslije višemjesečnog saobraćajnog kolapsa, jeste zašto prije
rekonstrukcije tunela Vranduk nije prvo završen alternativni pravac?
Ovako
je, bez osjećaja za potrebe građana, bolesnih osoba, privrednika, učenika,
studenata itd., praktično prekinuta jedna od najvažnijih “žila kucavica” za
promet ljudima i robama u BiH, čime je načinjena velika šteta za privrednike i
ekonomiju BiH.
Da li
je JP “Ceste FBIH” pravovremeno angažovalo dovoljan broj stručnih osoba
različitih profila u traženju alternativnog pravca, da li je izrađena studija
koja pokazuje o kojim ekonomskim štetama i finansijskim iznosima se radi, i kako
te štete izbjeći ili svesti na minimum? Očito nije. Da jeste, bilo bi jasno da
se prvo morao obezbijediti alternativni pravac, pa tek onda početi sa radovima
na tunelu Vranduk, odnosno na jednom od najfrekventnijih putnih pravaca u
BiH.
Da
situacija bude još gora, sada se isti scenario pozivanja na strpljenje, a bez
planiranja alternativnog pravca, najavljuje i na dionici prema jugu BiH, na
putu M-17, tako da bi u narednim mjesecima saobraćaj na dva mjesta, u tunelu
Vranduk i tunelu Crnaja bio obustavljen, odnosno maksimalno usporen, što bi
BiH, a posebno FBIH, u saobraćajnom i ekonomskom smislu dovelo do potpunog
kolapsa. Smatram da se rekonstrukciji tako važnih i prometnih dionica ne može
pristupati na neodgovoran i nestručan način, i zbog toga pozivam JP “Ceste
FBIH” da se prije početka rekonstrukcije tunela Crnaja prvo i neizostavno
riješi pitanje alternativnog pravca.
I nije tačno da alternativni pravac ne postoji, jer alternativa(e), barem za putnički saobraćaj postoje. Navodim, poznavajući teren, samo neke ad hoc prijedloge kao dokaz da se rješenje, kada se to stvarno želi, može i naći : Potoci – Ruište – Dabića poljana -Borci – Konjic ili izgradnja nove trase od Dabića Poljane do Glavatičeva, koja bi se spojila sa postojećim regionalnim putem koji bi preko Bjelimića išao u pravcu Bjelašnice ili preko Boraka do Konjica. Naravno, prepuštam nadležnima i struci kojima je to obaveza da odrede najbolji alternativni pravac, ali ono što se ne smije dogoditi jeste da, poslije lošeg iskustva koje imamo sa Vrandukom, i rekonstrukcija tunela Crnaja počne bez alternativnog pravca.
Za takvo nešto nema, niti može biti opravdanja. A mislim da je i strpljenje vozača, odnosno gradjana i privrednika pri kraju”, ističe se u saopštenju predsjedavajućeg VM BiH dr. Denisa Zvizdića.
V. B.
(NovaSloboda.ba)