Pad potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu

Registracija novih automobila na evropskom tržištu je za prvih osam mjeseci ove godine manja za 3,2 posto u odnosu na isti period prošle godine, a registrovano je 10,5 miliona novih automobila, podaci su Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA). Na četiri od pet velikih evropskih tržišta registrovan je pad potražnje dok je samo na njemačkom tržištu u tom periodu zabilježen blagi rast potražnje od 0,9 posto.

Proizvođač s najvećim udjelom u evropskom tržištu automobila za prvih osam mjeseci ove godine je bila grupa Volkswagen s 24,8 posto.

Dok je u avgustu registracija novih putničkih automobila na tržištu Evrope bila manja za čak 8,4 posto, u julu je zabilježeno povećanje za 1,4 posto.

Julsko povećanje je rezultat povećane potražnje u srednjoevropskim zemljama, gdje su registracije novih automobila porasle za 13,4 posto.

Veliki pad prodaje u avgustu ove godine, je uglavnom rezultat visoke poredbene osnovice, jer je u avgustu 2018. godine, zbog očekivanog skorog uvođenja novog testa emisije štetnih ispusnih gasova WLTP, zabilježen izuzenan rast prodaje od čak 31,2 posto, stoji u saoptenju ACEA-e.

Tako je na svih pet najvećih evropskih tržišta u avgustu zabilježen pad, posebno u Španiji i Francuskoj, gdje je registracija novih automobila smanjena za 30,8 posto odnosno 14,1 posto.

(Fena)