Iz Vodovoda poručuju kako voda nije zagađena, u “Futuri” nikom ne vjeruju

Iz mostarskog “Vodovoda” ističu kako voda nije zagađena, te da se u slučaju pojave mutnoće voda prokuhava i slobodno konzumira, a iz Udruženja za unapređenje kvalitete življenja „Futura“ Mostar poručuju da više nikom ne vjeruju.

Naime, problem zamućenja vode pri svakoj jačoj kiši tokom sušnih razdoblja u Mostaru postoji već dugo.

U  Vodovodu kažu da velika količina padavina zamuti vodu na samom izvoru, a kapaciteti Vodovoda premašuju mogućnost da toliku količinu pročiste.

“To je razlog povećane mutnoće vode, ali ne i zagađenosti vode. To je pojava kratkotrajnog karaktera od dva do tri dana, i u tim situacijama nerijetko obavijestimo građane da osobe starije dobi i djeca prokuhavaju vodu za konzumaciju dok ne dođe do smirivanja vremenskih prilika”. naglašava glasnogovornica Vodovoda Marina Sušac.

Drugo pitanje koje se nadovezuje je dotrajalost primarne vodovodne mreže, odnosno njena rekonstrukcija.

 Iz Vodovoda kažu kako to iziskuje velike troškove i da su to investicije koje premašuju njihove mogućnosti.

“Nastojimo održavati postojeće stanje urednim. Prilikom svake rekonstrukcije, puknuća, radova, stare azbestne cijevi mijenjamo novim PHD cijevima2,objašnjava Sušac.

Predsjednik Udruženja za unapređenje kvalitete življenja „Futura“ Mostar Marin Bago kaže, pak, kako nije siguran da se problem zamućenja vode može skoro riješiti.

“Ne mislim da se problem zamućenja može riješiti na ovakav način održavanja, s obzirom na dotrajalost vodovodnih cijevi i s obzirom da u Mostaru ima puno podzemnih voda koje se pomiješaju i slično2,smatra Bago.

U ovom momentu, kaže on, ne možemo reći je li voda u redu. Nama se kaže na što su se analize odnosile i što se tražilo, ali nam se ne kaže na koje elemente se nije obavljala analiza, a trebala je.

Sa žaljenjem konstatuje kako tehnološki nismo napredovali.

“Voljeli bismo da neka inostrana stručna firma izmjeri i vodu i tlo u HNK-u, jer ljudima i menadžmentu iz ovih institucija više ne vjerujemo2,poručuje Bago.

Što se tiče potrošnje vode i visokih računa na koje se građani žale, nažalost, potrošač je dužan platiti ono što potroši.

Iz Vodovoda objašnjavaju kako se naplata vode u zgradama starijeg datuma obavlja tako da se potrošnja dijeli na broj stanara (članova), a da su investitori novijih zgrada uslovljeni da za svaki stan omoguće zaseban sat, kako bi potrošnja vode bila naplaćena prema stvarnoj potrošnji tog stana. Isto je i sa kućama, dakle onoliko koliko se potroši, toliko se očita i obračuna.

Što se tiče onih koji ne žele platiti vodu, a u mjesečnom opticaju takvih bude oko tri hiljade opomena/tužbi, te u situacijama gdje je nemoguće izvršiti naplatu potrošenog, Vodovod skidanjem sata onemogućava dalje pružanje usluge. 

(Fena)