Učiti iz krađe umjetnosti

Galerija slika u Drezdenu je u potpunosti ponovo otvorena.

Od zadnjeg vikenda u februaru, čuvena galerija slika Državne umjetničke kolekcije u Drezdenu napokon je ponovo potpuno dostupna. Od 2013. godine, obnavljana je u fazama, sa velikim trudom i pažnjom do detalja.

Rafaelova “Sikstinska Madona” ili Vermeerova “Čitačica pisama” došle su još bolje do izražaja.

Kulturni grad na Elbi uskoro će zasjati jednako kao i prije. Zeleni trezor, koji pripada umjetničkim kolekcijama, ostaje zatvoren.

Provalnici su proteklog novembra iz njega ukrali istorijski nakit. Istraga još traje, a policija analizom video materijala pretpostavlja da su bila najmanje četvorica počinilaca.

Njemačko muzejsko udruženje sazvalo je „Sigurnosnu konferenciju“, koja će biti održana tokom marta u Berlinu. Time žele reagovati na “spektakularne pljačke nad pojedinim muzejima”, koje su u posljednje vrijeme izazvale senzaciju”, navodi se u najavi konferencije.

Prije svega, trebalo bi razjasniti pitanje: Da li se kriminalna scena profesionalizovala brže od bezbjedonosnih mjera u muzejima?

Ovaj sastanak zvuči manje svečano, ali i prilično uzbudljivo.

I, naravno, svi će na ovom događaju govoriti o Drezdenu.

(spiegel)

Z. N.

(NovaSloboda.ba)