Firme koje su tokom pandemije koronavirusom iskazale svoje društveno-odgovorno poslovanje, na jednostavan način postale su vrlo vidljive u zajednici, te su tako prikupile simpatije hercegovačke javnosti, potvrđuje to analiza Udruženja studenata odnosa s javnošću Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru – PRUMO.
Članovi udruženja su analizom korisničkih objava na društvenoj mreži Facebook željeli potvrditi tezu da su firme tokom novonastale krizne situacije lakše dospjele u medije, a kod publike iskazala pozitivne reakcije.
„Obradom više od 500 korisničkih objava na Facebooku, utvrdili smo da je više od polovine (61 posto) njih pozitivno usmjereno na pothvat firmi u iskazivanju društvene odgovornosti. Od toga je 14 posto negativno prema organizaciji, dok 25 posto korisničkih objava uopšte nema veze s temom objave“, kazala je članica udruženja Nela Azinović.
Dodaje kako su se za obradu korisničkih objava na Facebooku odlučili, jer je to trenutno najjednostavnija mjerljiva metoda dobijanja povratne informacije od različitih ciljanih grupa.
Osim analiziranih korisničkih objava, skoro 300 objava su korisnici podijelili sa svojim prijateljima, a podršku su iskazali i s više od 11 hiljada lajkova.
Analizirane su objave pratilaca na 13 Facebook stranica hercegovačkih medija, do kojih je polovina došla na indierktan način.
„Dio firmi vrlo skromno je prihvatilo društvenu odgovornost, jer se nisu direktno obratili medijima, nego su to uradile organizacije prema kojima se iskazala društvena odgovornost. Firm,e koje su se, pak, oglasile o obavljenom činu, prostor u medijima su dobile bez plaćanja objava. Barem to nije bilo istaknuto u objavama“, kazao je predsjednik PRUMO udruženja Marko Mlikota.
Mlikota pojašnjava kako se društvena odgovornost uglavnom ugledala u donacijama novčanih sredstava ili različite opreme zdravstvenim ustanovama.
Ističu kako je stanje s pandemijom već donijelo posljedice na domaću i svjetsku ekonomiju, ali da se ta krizna situacija nužno ne mora negativno ogledati. Organizacije ovu krizu trebaju prihvatiti kao izazov i svoje poslovanje nastojati prilagoditi modernim tehnologijama, na osnovu čega ne samo da mogu zadržati održivost nego ostvariti i pozitivnije rezultate poslovanja.
(NovaSloboda.ba)