Klimatske periferije u fokusu programa “Naša staništa”: retrospektiva Ursule Biemann i Carlosa Casasa

Tokom druge sedmice, program „Naša staništa“ (Our Habitats) predstavlja radove dvoje umjetnika, koje spajaju teme post-humanizma i klimatske pravde

Nakon što je program otvoreni program Pravo Ljudski Film Festivala „Naša staništa“ tokom prve sedmice okupio preko 1800 ljudi, a svaki je film pogledalo preko 250, nastavlja se sa retrospektivama dvoje umjetnika koje povezuju udaljenost, oštrina zemlje, klime, vode, i klimatska pravda.

Ursula Biemann je umjetnica, spisateljica i video esejistica sa sjedištem u Zürichu u Švicarskoj. Njena pluralistička praksa obuhvata niz medija, uključujući eksperimentalni video, intervju, tekst, fotografiju, kartografiju i materijale koji se susreću u visoko formalizovanim prostornim instalacijama. U svojim videozapisima, Biemann isprepliće pejzaže s dokumentarnim snimkama, SF poezijom i akademskim nalazima, kako bi pripovijedala kompleksnu i promjenjivu planetarnu stvarnost. Njeni nedavni istraživački radovi odveli su je u Amazonu i arktičku regiju, gdje istražuje klimatske promjene i ekologiju nafte i vode, iz čega će nastati Akustički ocean (2018.), Zakon šume (2014.) i Dubinsko vrijeme (2013.), koji su počevši od danas na programu „Naših staništa“.

Carlos Casas (Barcelona, Španija) je reditelj i umjetnik, čija praksa obuhvaća film, zvuk i vizualnu umjetnost. Poput Ursule Bimann, Casas istražuje „geografske periferije“, najmanje naseljena, najsiromašnija mjesta na planeti, kreirajući zapise o načinima preživljavanja unutar u ekstremnim klimatskim uvjetima na zemlji.

O „Trilogiji o kraju“, Carlos kaže: “Trilogija je posvećena najekstremnijim sredinama na planeti, a zanimalo me je kako živjeti u ovim krajevima i pokušao samuhvatiti stilove života koji nestaju. Zanimao me je kolektivni imaginarni prostor i njihova mitska ideja o kraju svetu. Zanimali su me pejzaži, mjesta koja su na određeni način nosila osjećaj ‘kraja’, usljed napuštenosti, udaljenosti, oštrine zemlje i naravno životnih uslova, mjesta koja bi na neki način mogla predstavljati post-apokaliptični scenarij budućnosti i na istovremeno izvjestan arhaični civilizacijski osjećaj”.

Program „Naša staništa“ nastao je kao rezultat saradnje, podrške i solidarnosti autora i autorica koji su tokom proteklih godina bili dio Pravo Ljudski Film Festivala. Kuratori programa su Diogo Pereira i Kumjana Novakova, a projekcije su svaki dan u 18 sati na zvaničnom video kanalu i Facebook stranici Pravo Ljudski Film Festivala. Sve su projekcije otvorene.

(NovaSloboda.ba)