Raste broj punionica za električne automobile, Kina i dalje na vrhu

Broj javno dostupnih punionica za električna vozila (EV) skočio je za 60 posto u 2019. godini, što je najveće povećanje u tri godine, te je nadmašilo prodaju električnih automobila, podaci su Međunarodne agencije za energiju (IEA).

U svom godišnjem pregledu Global EV Outlook, IEA je saopštila da je broj javnih lokacija za sporo i brzo punjenje dostigao 862.118 na globalnom nivou. Kina, koja je najveće svjetsko tržište automobila, u ukupnom broju ima udjel od 60 posto.

Punionice za brzo punjenje čine 31 posto ukupnog broja. IEA kao sporo punjenje definiše snabdijevanje snage do 22 kilovata (kW), te su tada potrebni sati da se napuni baterija vozila. Brze punionice, uključujući Tesline, mogu napuniti vozila u nekoliko minuta.

“Kina nastavlja biti vodeća u predstavljanju javno dostupnih punionica, posebno brzih, koje su prilagođene gustim urbanim područjima s manjom mogućnošću privatnog punjenja kod kuće”, stoji u izvještaju.

Povećanje odražava napore za izgradnju kritične infrastrukture uoči očekivanog porasta prodaje električnih automobila, koji su u prošloj godini činili samo jedan posto globalne zalihe automobila, navodi IEA.

Iako se većina punjenja električnih automobila odvija kod kuće ili na poslu, uvođenje javne infrastrukture ključno je za uvjeravanje potencijalnih kupaca da ne postoji rizik da im se isprazni baterija.

Kao dio svog plana privrednog podsticaja, Njemačka je početkom juna najavila da će osigurati 500 miliona eura za podršku uvođenju privatnih punionica, kojih je trenutno 6,5 miliona širom svijeta.

“To smatram prirodnim korakom u pravom smjeru, ali ne i revolucijom s velikim pobjednicima ili gubitnicima”, rekao je o njemačkom planu osnivač savjetodavne kompanije za električnu mobilnost Comic Cat Thomas Daiber.

Kao i Tesla, dobavljači punionica uključuju britansko-holandsku grupu Shell, francusku Engie, njemačku E.ON, Volkswagen i ChargePoint, čiji dioničari uključuju Daimler, BMW i Siemens, prenosi SEEbiz.

(Fena)