Razvoj u godini, u kojoj je sve stalo

Pandemija, prisilna blizina u stanovima, sve to, takođe, može biti kreativni katalizator. To ne bi bio prvi put da umjetnost izrasta iz krize.

Ali, šta ako ste, poput američke pjevačice Taylor Swift (30), već snimili album tokom pandemije, koji prenosi životni osjećaj toga vremena? „Folklore“ je izašao krajem jula, u saradnji sa Aaronom Dessnerom, tekstopiscem indija rock benda The National, što se jasno možete čuti. Mala tempa, puno klavira i melanholičan veo koji, kako se čini, pokriva pjesme. Lockdown se koristi savršeno.

Ali, sada Swift želi ponovo snimiti sve svoje stare pjesme.

“Uzbudljivo i kreativno ispunjeno”, napisala je na Twitteru.

Da li bi ovo mogao biti nastavak pandemije “Cocooninga” prisilnog učaurenja, sada kada treći talas pogađa SAD svom silinom? 82 nove pjesme plus bonus pjesme – tako možete provesti zimu u Coroni. Ali ovdje nije riječ o pripremi za najbolji album, već o složenoj pravnoj bitci.

Swiftov antagonist u ovom sporu je muzički menadžer Scooter Braun, s kojim je već dugo u neprijateljskim odnosima, ne postoji drugi način da se to izrazi. Braun je prošle godine kupio Swiftovu staru izdavačku kuću Big Machine Records, a s njom i prava na njene pjesme.

“Moj najgori scenario”, kako je pjevačica tada rekla.

U međuvremenu, prava su prenesena na grupu investitora, piše Swift na Twitteru, druga prodaja bez njenog učešća. A jedini način da spriječi Brauna da i dalje zarađuje na njenim pjesmama je covern, pokrivanje.

Taylor Swift često je dokazala da je žestoko posvećena svojim pravima i koristi moć svojih 140 miliona pretplatnika Instagrama i 87 miliona sljedbenika na Twitteru.

2015. godine napisala je otvoreno pismo za Apple pod naslovom “Appleu, Love Taylor” i protestovala protiv planova kompanije da nudi pjesme u svojoj tadašnjoj novoj streaming usluzi besplatno tokom tri mjeseca. Samo nekoliko sati kasnije, uprava kompanije revidirala je taj potez.

Swift je, takođe, imala dugogodišnju svađu s reperom Kanyeom Westom, koji je jednom upao na pozornicu tokom govora zahvalnosti Swift, i rekao da je Beyoncé trebala dobiti nagradu. A sa pjevačicom Katy Perry, kojoj je Swift preotela tri plesačice, ona je već bila u javnom klinču.

Swift je rođena 1989. u Readingu u Pensilvaniji. Još kao dijete, željela je biti muzičarka, a kad nije imala ni 14 godina, dobila je prvi ugovor za snimanje ploča. Kada je njen otac, investicijski bankar, shvatio ozbiljnost svoje kćeri za muziku, porodica se preselila u Country uporišteNashville, u državi Tennessee. U početku se pojavljivala na country sceni, pjevajući pjesme o izgubljenim ljubavima i čežnjom za malim gradovima. Ali, čak i tada, mnogo prije nego što je osvojila deset grammyja između 2010. i 2016. godine i igrala u ligi s Britney Spears, Madonnom i Beyoncé, u njenim su tekstovima postojale nijanse. Već tada je bilo jasno da Swift, koja sama piše svoje pjesme, može napraviti puno više od naivnog mainstream popa.

Posljednjih godina, Swift se sve više pokazala kao feministkinja i zagovornica LGBTQ pokreta.

U sporu s Appleom borila se ne samo za sebe, već i za sve muzičare koji u doba streaminga jedva šta zarađuju od svojih pjesama.

I njen posljednji, od osam dosadašnjih albuma, daje potpuno novi aspekt njenoj umjetnosti. Swift se iz godine u godinu razvijala, muzički, ljudski, pa čak i u ovoj čudnoj 2020. godini, kada je sve stalo.

(SZ)

Lj. G.

(NovaSloboda.ba)