Israell Mbona pozira pred kamerom u šeširu, tartanskoj suknji i Versaceovim cipelama.
Ima samo pet godina, a već je “sapeur”.
Članovi ovog pokreta uskaču rado u elegantnije identitete; Njihove uvježbane geste su im čak važnije od zapadne luksuzne odjeće. Njihova odjeća je u potpunoj suprotnosti s njihovim životnim uslovima. Ali, slave ih i dive im se na ulicama, daju boju svakodnevnom životu Kinshase. Izraellova lula vjerovatno nije upaljena – a većina sapeura, takođe, puši cigare bez velikih troškova.
Naime, oni ih drže u ustima, ne paleći ih.
Uz temu:
Kontrast sjaja visoke mode i bremenitog nasljeđa kolonijalizma, u Republici Kongo pronašao je svoj smisao u ekstravagantnom društvenom pokretu sapologije
Sapeur je član pokreta La S.A.P.E. – Société des ambianceurs et des personnes élégantes.
Osim što je to akronim čitave asocijacije, la sape dolazi i od francuskog glagola se saper, što znači lijepo, elegantno se oblačiti. Sapeur je osoba koja cijeni angažman u stvaranju izgleda, pojave i za koju svaki detalj, svaki komad odjeće i dodataka moraju biti u harmoniji. Sapeur je, takođe, silno vezan za marke visoke mode koje nosi u okviru vlastite logike harmonije boja i koji vlastito postojanje i pojavu posmatra povezano, u ontološkom smislu.
“Lijepo se odijevam, dakle jesam.” (“Je sape, donc je suis.”; Gondola 1999:23)
(geo)
Z. N.
(NovaSloboda.ba)