Na platou ispred Istorijskog muzeja BiH sinoć je otvoreno 26. izdanje programa Modula Memorije fotografskog izložbom “Ožiljci”. Paul Lowe, autor izložbe, prošlogodišnji je dobitnik Nagrade za doprinos očuvanju kulture sjećanja.
O izložbi su govorili Zijah Gafić, fotograf; Nihad Kreševljaković, direktor Festivala MESS te sam autor, Paul Lowe. Publika će imati priliku izložbu, osim ispred Istorijskog muzeja, pogledati i na zvaničnom Youtube kanalu Festivala MESS https://www.youtube.com/user/FestivalMESS i Facebook profilu Festivala MESS https://www.facebook.com/festivalMESS.
Izložba “Ožiljci” tematizuje Sarajevom iz perioda opsade, ali iz jednog drugog ugla. Paul Lowe je još od početka 90.ih vezan za Sarajevo. Tokom opsade, Lowe je proveo mjesece hodajući po gradu i svojim fotoaparatom bilježio je uništenu i oštećenu arhitekturu.
“Jedna od tema koju sam slijedio bila je uticaj agresije na arhitektonski materijal grada. Na to koliko je teško oružje uništilo zgrade, kako je geler ostavio svoje nasilne tragove na ulicama i zidovima, i kako su građani gradili improvizovane barikade da bi se zaštitili. Izložba ‘Ožiljci’ dokumentuje upravo teksture uništenja, koje su u to vrijeme predstavljale zastrašujuću ljepotu”, kazao je Lowe.
Zijah Gafić, fotograf i dugogodišnji saradnik Paula Lowea istakao je: “Paul je Moj prijatelj, mentor I sapatnik. Za svakog fotografa ili novinara je uvijek dobro da imaju jedan svoj rat, ili jednu svoju priču. Kod Paula je to transcediralo u nešto sasvim drugo, to je postalo njegov život. On je u Sarajevo došao da fotografiše rat i ostao. Nema puno fotografa koji tako zaokruže svoju karijeru”.
Direktor Festivala MESS, Nihad Kreševljaković, se, između ostaloga, osvrnuo i na činjenicu da je izložba, iako uz godinu dana odgađanja zbog pandemije, ipak otvorena i to u javnom prostoru i samim tim postala dostupna svima.
“Veoma mi je drago da smo, ipak, uspjeli da ove godine postavimo izložbu Paula Lowea, prilagodivši se situaciji i uslovima u kojim radimo. Drago mi je da će ova izložba na ovakav način komunicirati sa građankama i građanima podsjećajući nas na ‘Ožiljke’ iz jednog drugog vremena, ali i na to da je Paul jedan od nas, naš sugrađanin. ‘Ožiljci’ dokumentuju uticaj agresije na arhitektonski materijal grada, a na Paulovim fotografijama te teksture destrukcije ukazuju se u obliku zastrašujuće ljepote. Izložba Paula Lowea je zaista veliki fotografski događaj, a njen autor, prošlogodišnji dobitnik naše Nagrade za doprinos očuvanju kulture sjećanja nije samo vrhunski fotograf, već i istinski čuvar sjećanja, prenosilqc znanja, pun ljubavi i potpune posvećenosti. Njegove fotografije su svjedočanstvo o jednom drugom vremenu, a indirektno one su podsjetnik na to da u svakom vremenu i nevremenu treba ostati čovjek!”, istakao je Kreševljaković.
(NovaSloboda.ba)