Fotografije: Ulično pozorište

Ulice New Yorka nisu samo putevi i načini kojima se može negdje stići i otići; oni su pozornica. Švicarski fotograf Willy Spiller preselio se u SAD krajem 1970.ih.

Njegova izložba prikazuje impresivne slike, koje danas ne bi mogle nastati tako blisko i iskreno.

To su snimci – poput mladih žena, koje sjede u potpuno zadinljenom vagonu podzemne željeznice na putu do predgrađa Rockaway, ili elegantnog mladića s punim brkovima i bijelim čarapama ispod smotanih narandžasto-smeđih pantalona, koji se vjerovatno još uvijek nalazi na današnjoj platformi podzemne željeznice 72. ulice, gdje je i slikan. Samo što u ruci ima kasetofon, umjesto danas neizbježnog mobilnog telefona. Sve to slici daje vremensku oznaku iz 1970-ih.

“Spiller je oličenje lovca na glave”, rekao je nekada pisac Paul Nizon, za ovog fotoreportera.

To odražavaju i njegovi portreti ulica, restorančića i metroa u New Yorku, koji obilježavaju borbu grada, koji se bori za opstanak, takoblistav i istovremeno na ivici propasti.

Izložba “Willy Spiller: New York, 1977–1985”, u Bildhalle, Amsterdam, do 22. maja.

(spiegel)

Z. N.

(NovaSloboda.ba)