Ulice New Yorka nisu samo putevi i načini kojima se može negdje stići i otići; oni su pozornica. Švicarski fotograf Willy Spiller preselio se u SAD krajem 1970.ih.
Njegova izložba prikazuje impresivne slike, koje danas ne bi mogle nastati tako blisko i iskreno.
To su snimci – poput mladih žena, koje sjede u potpuno zadinljenom vagonu podzemne željeznice na putu do predgrađa Rockaway, ili elegantnog mladića s punim brkovima i bijelim čarapama ispod smotanih narandžasto-smeđih pantalona, koji se vjerovatno još uvijek nalazi na današnjoj platformi podzemne željeznice 72. ulice, gdje je i slikan. Samo što u ruci ima kasetofon, umjesto danas neizbježnog mobilnog telefona. Sve to slici daje vremensku oznaku iz 1970-ih.
“Spiller je oličenje lovca na glave”, rekao je nekada pisac Paul Nizon, za ovog fotoreportera.
To odražavaju i njegovi portreti ulica, restorančića i metroa u New Yorku, koji obilježavaju borbu grada, koji se bori za opstanak, takoblistav i istovremeno na ivici propasti.
Izložba “Willy Spiller: New York, 1977–1985”, u Bildhalle, Amsterdam, do 22. maja.
(spiegel)
Z. N.
(NovaSloboda.ba)