Oznake proizvoda na policama, poput „eko“, „vegan“, „bez glutena“, smanjenje plastike i jačanje udjela recikliranih materijala i materijala za reciklažu u ambalažama, te proizvodnja čvrstih proizvoda bez plastičnih ambalaža – dm je postavio za cilj da svoje kupce oduševi održivim alternativama u ponudi i tako zauzme vodeću poziciju kada je u pitanju stvaranje boljeg svijeta za buduće naraštaje.
„Prostor za razvoj nude nam upravo naše dm robne marke i tu smo uspjeli da razvijemo liniju proizvoda, koja je neutralna za okoliš“, izjavila je Admira Isaković, članica Uprave dm-a u BiH i istakla značaj ove do sada jedinstvene inovacije dm-a.
U saradnji s Tehničkim univerzitetom u Berlinu i partnerima u proizvodnji, razvijen je koncept, u okviru koga su sveobuhvatno analizirani ali i smanjeni uticaji na okolinu.
„Neizbježne uticaje na okolinu, izazvane proizvodnjom i odlaganjem proizvoda, kompenziramo u pet okolinskih kategorija: klimatske promjene, eutrofikacija, acidifikacija, fotohemijski smog i oštećenje ozonskog omotača. Kroz projekte renaturacije, odnosno obnove zapuštenih zemljišnih područja, pružamo svoj doprinos obnavljanju ekološke ravnoteže. Na taj način, naši proizvodi postaju neutralni po okoliš i doprinose njegovoj zaštiti“, pojašnjava Isaković.
Pored toaletnog papira, proizvoda za damsku higijenu, šampona i gelova za tuširanje, dostupni su i po okoliš neutralni proizvod dm-ovih robnih marki u segmentu njege lica i tijela, kao i deterdženata: dm marke alverde Naturkosmetik, Denkmit, Jessa, Sundance i Sanf&Sicher kupcima nude održive alternative u vidu Pro Climate proizvoda.
Analizirani i redukovani uticaji na okolinu
„Proces postizanja neutralnosti za okoliš prati jedan cjeloviti, naučno utemeljeni i dosada jedinstveni pristup: Za razliku od klimatski neutralnih proizvoda, koji isključivo kompenziraju emisiju CO2, mi posmatramo uticaje u pet okolinskih kategorija, koji nastaju u cijelom procesu nastajanja i postojanja jednog proizvoda: od dobijanja njegovih sirovina, proizvodnje materijala i proizvoda preko transporta pa sve do njegovog odlaganja. Uticaje na okolinu redukujemo u procesu razvoja proizvoda optimizacijom proizvodnih procesa, sastojaka ili pakovanja – koliko god je to moguće“, objašnjava prof. dr. Matthias Finkbeiner sa Tehničkog univerziteta u Berlinu.
Neizbježni uticaji uravnoteženi u skladu sa zaštitom okoline
Kako bi se adekvatno kompenzirali uticaji na okolinu nastali proizvodnjom i odlaganjem, po proizvodnji jednog proizvoda obračunavaju se okolinskitroškovi u pet navedenih kategorija. Dobijeni iznos, dm će investirati u obnavljanje zelenih površina koje su oštećene pod uticajem industrije i rudarstva. Preduzeće HeimatERBE upravlja i vrši renaturaciju tih površina, podižući njihovu vrijednost na najbolji mogući način u različitim razvojnim fazama – stručno, u skladu sa zaštitom okoliša. Na taj način dugoročno nastaju ekološki vrijedni biotopi, koji pomažu u razvoju biodiverziteta i savladavanju klimatskih posljedica.
„Ako nam uspije naše kupce oduševiti „Pro Climate“ proizvodima, koji su neutralni po okolinu, onda ćemo ovakve projekte kompenzacije moći realizovati i u Bosni i Hercegovini“, zaključuje Isaković.
(NovaSloboda.ba)