U Gradu Mostaru trenutno se realizujeviše infrastrukturnih projekata, a rade se kružni tokovi, izvode radovi na kanalizacijskoj mreži, rekonstruišu ceste, mijenja pohabani asfalt, sve u cilju kako bi Grad zablistao, te se u budućnosti spriječilo da se gradske ulice čim padne kiša pretvaraju u rijeke.
Kako navode iz Odjela za urbanizam i građenje Grada Mostara, zbog preklapanja radova različitih izvođača na rekonstrukciji kanalizacijskih i vodovodnih instalacija, te elektro i komunikacionih, često dolazi do kašnjenja u realizaciji ugovora.
Na raskrsnici Avenije s Rudarskom ulicom preklapaju se tri ugovora
Napominju kako se na raskrsniciAvenije s Rudarskom ulicom preklapaju čak tri ugovora.
Radovi na Aveniji bi se, navode, trebali završiti početkom decembra, a u Rudarskoj ulici do kraja ovog mjeseca.
Putem projekta “Watson”, koji je upravljan s nivoa FBiH realizuju se dva ugovora, i to izgradnja dvojnih primarnih kanalizacijskih kolektora u centralnom dijelu Grada Mostara ukupne vrijednosti bez PDV-a 2,737.036,66 maraka, te dvojni primarni kanalizacijski kolektori: sekundarna kanalizacijska mreža naselja Opine i spoj na glavne kolektore hotel Mostar i Opine, ukupne vrijednost bez PDV-a 1,880.400 maraka.
Na osnovu Sporazuma Federalnog ministarstva saobraćaja i veza, JP Cesta FBiH i Grada Mostara, u okviru rekonstrukcije magistralnih saobraćajnica koje prolaze kroz Grad Mostar, realizuje se, takođe, Ugovor pod nazivom “Rekonstrukcija M17.4-dionica Ulica kralja Tomislava; izgradnja rotora na M6.1-raskrsnica ulica kralja Tomislava i Rudarske; izgradnja M6.1-dionica Španski trg-hotel Ero”, ukupne vrijednosti bez PDV-a 4,461.248,73 maraka.
U okviru tog ugovora, izvršena je rekonstrukcija dijela ulice dr. A.Starčevića od Španskog trga do Hotela “Ero”, odnosno izgrađene su četiri saobraćajne trake s novom oborinskom odvodnjom i pješačke površine s novim drvoredom i nova javna rasvjeta.
Sve je izvođeno bez obustave saobraćaja, a trenutno se čeka pravno rješavanje objekta “Ćiro” kako bi se, nakon njegovog uklanjanja, radovi na ovoj dionici mogli okončati, ističu iz Odjela za urbanizam i građenje Grada Mostara.
Podsjećaju kako je u okviru tog ugovora izgrađen i novi kružni tok na raskrsnici Avenije i Rudarske ulice, a u toku su radovi na pješačkim površinama.
Podvlače da je uvođenje izvođača u izgradnju kružnog toka bilo moguće tek nakon izgradnje glavnog desnoobalnog kolektora, odnosno realizacije ugovora T2b.
Rekonstrukcija Avenije
S izgradnjom ovog kružnog toka, pristupilo se rekonstrukciji Avenije, na kojoj se trenutno izvode radovi na izgradnji nove oborinske i fekalne kanalizacije, a radi se novi vodovodni distributivni cjevovod, te vrši rekonstrukcija saobraćajnice.
Predviđena je rekonstrukcija kompletne Avenije do ulice biskupa Čule, sve četiri kolovozne trake, kompletna nova odvodnja i rekonstrukcija vodovodnih instalacija.
Građani mogu vidjeti da se trenutno izvode radovi na asfaltiranju dvije zapadne kolovozne trake, prvim tzv. bito-nosivim asfaltnim slojem na dijelu od raskrsnice s ulicom Stjepana Radića do novoizgrađenog kružnog toka.
Habajući asfaltni sloj od SMA asfaltne mješavine će biti postavljen kada se izvrši rekonstrukcija i dvije istočne kolovozne trake na istoj dionici.
Okončanje radova planirano je 7. decembra. Vrijednost radova na Aveniji je 2,293.64,92 KM+PDV.
Iz budžeta Grada Mostara finansira se Ugovor o rekonstrukciji zlici Rudarska od raskrsnice s ulicom Avenija do raskrsnice prema Rudniku u vrijednosti od 544.529,86 maraka plus PDV.
Ulica je proširena za dvije kolovozne trake (ukupno četiri), te je izvršena zamjena i dogradnja svih podzemnih instalacija.
Realizacija ovog ugovora je ovisila od realizaciji ugovora o izgradnji glavnog desnoobalnog kolektora-T2b, kao i radovima vlasnika podzemnih instalacija koje nisu u vlasništvu Grada Mostara (elektro i komunikacioni kablovi).
Trenutno su u toku pripreme za asfaltiranje saobraćajnice, a radovi po ovom ugovoru na Rudarskoj ulici bi trebali biti okončani do kraja ovogmjeseca.
U istom ugovoru, uključeni su i radovi na proširenju Dubrovačke ulice koji, takođe, zavise od rješavanja imovinskog spora, navode iz Odjela za urbanizam te podsjećaju da garancija za izvršenje ugovora vrijedi do 14. novembra 2021. godine.
Radovi se uglavnom izvode bez obustavljanja; kašnjenje zbog različitih izvođača
Iz Odjela podvlače kako se radovi na gradskim saobraćajnicama, ukoliko je to moguće, izvode bez obustavljanja saobraćaja, ali da je, ipak, nemoguće nikako izbjeći smetnju.
Takođe se navodi da se u okviru rekonstrukcija saobraćajnice istovremeno ugovara izvođenje radova na rekonstrukciji kanalizacijskih i vodovodnih instalacija, jer je Grad Mostar njihov vlasnik, dok vlasnici ostalih podzemnih instalacija, elektro i komunikacionih, planiraju i finansiraju svoje radove.
“Zbog preklapanja radova različitih izvođača, što je posebno bilo izraženo na rekonstrukciji/proširenju Rudarske ulice često dolazi do kašnjenja u realizaciji ugovora”, napominju iz Odjela za urbanizam i građenje Grada Mostara.
(Fena)