Mještani upozoravaju: Izgradnja dionice Mostar sjever – Mostar jug dovešće do iseljavanja mještana

Na javnoj raspravi o Studiji uticaja na okolinu za projekat izgradnje dionice autoceste na Koridoru Vc Mostar sjever – Mostar jug, stanovnici južnih mostarskih naselja još jednom su upozorili da bi izgradnja te dionice predloženom trasom prouzrokovala iseljavanje stanovništva iz tih naselja.

Predsjednik Eko udruženja “Kuti” Aner Omanović kazao je kako će izgradnja spomenute dionice ostaviti velike posljedice na mještane Kuti.

“Prve kuće su nekih 300 metara od autoputa, u našoj blizini pravi se i vjetropark Pločno, za koji cesta prolazi kroz naše naselje, prave se kamenolomi, solarne elektrane, autoput, tu je i Uborak, a gradske i federalne vlasti neće da nam pomognu, sve guraju u naše mjesto i samim tim dovest će do iseljena mještana Kuti i Vrapčića. Sa svih strana smo okruženi problemima i ne znam kako ćemo ih riješiti”, kazao je Omanović.

Suada Numić iz Federalnog ministarstva okoline i turizma pojasnila je sam postupak izdavanja okolinske dozvole, koji je za ovu dionicu u tijeku.

“Prema našoj legislativi ona može biti završena prihvatanjem ili odbijanjem, bez pozitivnog rješenja nema daljih dozvola i danas smo zbog toga tu. Ovoj studiji je prethodila prijašnja procjena utocaja na okolinu, jer je predmet zaprimljen nakon stupanja na snagu novog zakona o zaštiti okolinr, tako da smo prvo imali zahtjev za prethodnu procjenu u kojoj smo uključili javnost putem naše internetske stranice, zatim slali dopise cjelokupnoj javnosti, Gradu Mostaru, Federalnom ministarstvu prostornog uređenja, Federalnom ministarstvu zdravstva i slično, kako bi se izjasnili na eventualne negativne uticaje koje bi izgradnja ove ceste imala na okolinu”, kazala je Numić.

Dodala je kako je na osnovu te procedure izdano rješenje o izradi studije, koja je obuhvatila obim i sadržaj koji je proizašao iz te prethodne procjene uticaja na okolinu.

“Studija je dostavljena, sada je pokrenut novi postupak. Vezano za Studiju dužni smo održati javnu raspravu i zato smo danas ovde kako bi se svi koji žele uključili i tako zapravo bili uključeni u proces donošenja odluka”, kazala je Numić.

Negativni uticaji, među ostalim, mogu biti na vazduh, vode, tlo, stanovništvo, spomenike kulture i slično, pojasnila je.

“Takođe, tokom izgradnje doći će do nastanka nekih količina inertnog otpada, zemljani materijal i kamen, koga treba zbrinuti. Postoje drugi organi, koji će izdavati druge, potrebne dozvole koje će obuhvatiti neke druge segmente, a mi smo tu zbog okoline. Građani mogu svoje primjedbe i prijedloge davati u roku od sljedećih 15 dana, to sve mora biti obrađeno i na to se moraju dati odgovori. Mi kao Ministarstvo nemamo ništa s trasom, nego dobijamo tu dionicu i njen uticaj, a neko drugi je zadužen za tu dionicu i kompletnu trasu”, istakla je Numić.

Današnju javnu raspravu organizovalo je Federalno ministarstvo okoline i turizma u saradnji s investitorom JP Autoceste FBiH.

(Fena)