BHANSA pokrenula ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja

Kao što je i najavila, Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) krenula je u ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja, kako bi riješila sve izraženiji problem nedostatka ovih usko specijaliziranih kadrova.

U prvoj fazi bi se to radilo uz pomoć referentne kompanije ili institucije iz inostranstva, ali bi se, za razliku od prethodnih godina, školovanje odvijalo u Bosni i Hercegovini. Nakon toga, postupno bi BHANSA potpuno preuzela taj proces, a planovi su da se u bliskoj budućnosti, osim vlastitih, kadrovi školuju i za potrebe drugih tržišta.

Kako je u pitanju vrlo traženo zanimanje, mnoge bogate zemlje privlače školovane kontrolore letenja širom svijeta i nude im atraktivne poslovne ponude. S tim problemom se suočavaju i mnoge zemlje Evropske unije, pa ne čudi što je jedan broj kontrolora letenja iz BiH već prihvatio ponude iz arapskih i drugih bogatih zemalja.

Direktor BHANSA-e Davorin Primorac ističe da u svijetu trenutno nedostaje oko 15.000 kontrolora letenja, a 143 oblasna i aerodromska kontrolora BHANSA-e spadaju među kvalitetnije, jer svakodnevno rade u zahtjevnim uslovima, na malom dijelu neba regulišu i do 1.700 letova dnevno.

“Kako bi se održala naša sposobnost kvalitetnog i pouzdanog pružanja usluga u vazdušnom saobraćaju, odlučili smo se da sami školujemo buduće kontrolore letenja za potrebe BiH, ali i drugih zemalja. Krenuli smo po univerzitetima u kampanju predstavljanja studentima mogućnosti koje nudi ovaj posao. Vjerujemo da će njihov, ali i interes drugih kandidata koji ispunjavaju osnovne uslovere biti veliki i da ćemo uskoro početi sa školovanjem, naravno u ovom trenutku uz asistenciju renomirane inostrane kompanije”,, ističe Primorac.

Riječ je o specifičnoj djelatnosti koja iziskuje određene sposobnosti i kvalitete, koji će očito biti važni u selekciji, ali i samom školovanju budućih kontrolora. Oni „regulipu“ vazdušni saobraćaj, odnosno pružaju instrukcije i informacija posadama aviona u svrhu sigurnog razdvajanja. Zato je bitno odabrati najbolje kandidate za ovaj zahtjevni posao.

Kako najavljuje Primorac, u selektiranju će se tražiti posebni uslovi, koji uključuju kognitivne sposobnosti i zdravstveno stanje.

“Obuka za kontrolora vazdušnog saobraćaja je zahtjevna i traje do tri godine. BHANSA snosi troškove obuke, smještaj, te naknadu tokom studiranja. Nakon uspješne obuke, stipendisti dobijaju stalni posao u našoj agenciji”, ističe Primorac, koji je uvjeren je kako se BiH brzo može pozicionirati kao regionalni centar za školovanje kontrolora leta.

(Fena)