„Mostar pass“ trebao bi donijeti više novca u gradsku kasu

Početkom ove turističke sezone, u travnju, Grad Mostar planira u prodaju pustiti turističku propusnicu „Mostar pass“, koja bi trebala osigurati višestruko povećanje prihoda od turizma.

“Mi smo prije godinu i po dana, zajedno s UNESCO-om, pokušali napraviti koncept koji ima za cilj staviti u sistem kompletne turističke potencijale Mostara, kako one u vlasništvu Grada tako i one u privatnom vlasništvu ili u vlasništvu drugih institucija koje nisu gradske, a prepoznate su kao turistički potencijal. Sukladno toj ideji, izradili smo elaborat koji je završen u oktobru i koji se odnosi na menadžment upravljanja turizmom u gradu Mostaru”, kazao je u razgovoru za Fenu savjetnik mostarskog gradonačelnika Marin Čuljak.

Podsjetio je kako je Mostar na listi gradova koji su pod zaštitom UNESCO-a, te kako je ta organizacija važan partner gradu u svim kakvim turističkim aktivnostima, posebno ovoj koja ima za cilj obuhvatiti sve turističke elemente.

“Gradsko vijeće je donijele dvije odluke, koje su direktno utemeljene na tom menadžmentu koji smo izradili. Prva je uvođenje vinjete i odnosi se na autobuse koje dovoze turiste u grad, a druga odluka na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća je uvođenje ‘Mostar passa’, koji za cilj ima staviti u jednu karticu, na jedno mjesto sve ono što Mostar turistima nudi, od skoka sa Starog mosta do posjete muzejima, kao i gastronomsku ponudu. Ono što je jako važno je da želimo integrisati gradska preduzeća, kao što je ‘Mostar bus’, koje će sasvim sigurno imati ulogu u prevozu gostiju, kako u Mostaru, tako i po Hercegovini”, rekao je Čuljak.

Po njegovim riječima, zahvaljujući geografskom položaju vrlo je izvodljivo da Mostar postane mjesto odakle će turisti ići u ostale gradove Hercegovine, Srednje Bosne, pa čak i Dalmacije.

„Mostar pass“ je ideja Grada Mostara. Svi turistički gradovi imaju različito razvijene sisteme upravljanja turizmom, tako da nekakvu vrstu passa imaju Split, Dubrovnik, London, ali je ova priča naša i kao takva je specifična”, kazao je Čuljak.

Turistička ponuda objedinjena na jednom mjestu

Kupovinom „Mostar passa“, gosti će po povoljnijim uslovima moći posjećivati muzeje, sakralne objekte, galerije, ali i ostvariti noćenje u hotelima, jesti u restoranima ili, pak, kupovati suvenire.

“Prva i osnovna pogodnost je da će turisti na jednom mjestu, bez da lutaju okolo i da ovise o bilo kakvoj agenciji, imati turističku ponudu šta sve u Mostaru vrijedi posjetiti. Iz perspektive turista je najvažnije da će imati bolju finansijsku ponudu nego da to kupuju pojedinačno”, kazao je savjetnik mostarskog gradonačelnika.

Od uvođenja „Mostar passa” korist će imati ne samo turisti već i turistički radnici, dodao je.

“Sami sistem prodaje biće do kraja transparentan, prihod od prodaje kao takav će se vraćati kroz infrastrukturu i ostalo što Grad procijeni, a osnažićemo one turističke potencijale u gradu koji do sada nisu prepoznati. Grad će ponuditi svoju infrastrukturu, marketinga i reklama da dodatno da autoritet cijeloj toj priči. Većina turista koji dolaze imaju u fokusu samo Stari most ili minimum nekih drugih znamenitosti, a mišljenja smo da imamo puno drugih potencijala koje im možemo ponuditi”, ustvrdio je Čuljak.

Mostarski turistički radnici već u početnoj fazi osmišljavanja turističke propusnice pokazali su veliko zanimanje za taj produkt, a sada slijede konkretni dogovori.

“Visoka je zainteresovanost onih s kojima smo razgovarali, a sad nam u drugoj fazi predstoje konkretni razgovori da vidimo kako će se regulisati međusobni ugovorni odnos kad su u pitanju postotci. Što se tiče privatnih objekata, ono što je važno naglasiti je stav Grada da se iz prihoda od prodaje može održavati samo suisstem, a i dalje će velika većina tog postotka ostati u kasama gdje turisti dolaze”, kazao je Čuljak.

Skok sa Starog mosta u ponudi „Mostar passa”

Čuljak je kazao kako će se „Mostar pass” uglavnom prodavati putem interneta.

“Kad je sami sistem prodaje u pitanju, glavni kanal prodaje biće turističke agencije, jer je naše istraživanje pokazalo da preko 90 posto turista dolazi u grad preko agencija. ‘Mostar pass’ biće u u formi QR koda i neće biti fizičkih kartica”, pojasnio je Čuljak.

Što se tiče cijene, ona još nije definisana, a ovisiće od toga šta će na kraju biti ponuđeno kupcima „Mostar passa” .

“Nakon što to regulišrmo i vidimo šta je sve sadržaj ‘Mostar passa’, onda ćemo izaći s cijenama koje će biti prihvatljive i na tržištu i onima koji nude turističke usluge. Činjenica je da je ovo prvi put u istoriji Mostara da se pravi sistem putem koga će turističke usluge naplaćivati na jednom mjestu, što znači da će sastavni dio svakog ‘Mostar passa’ minimum biti skok sa Starog mosta. To je zato što smo primijetili da je to najveća turistička atrakcija i zato smo to stavili kao minimum koga svako mora kupiti”, kazao je Čuljak.

Zahvaljujući „Mostar passu”. Grad će biti u mogućnosti indirektno naplatiti turistima ulazak u Stari grad što se ranije često predlagalo, ali nije postojao praktičan i izvodljiv način kako to izvesti.

“Rampe za naplatu ulaska u Stari grad ne mogu se postaviti, jer je to ograničenje slobodnog kretanja i iluzija je očekivati da će se to ikada dogoditi. Međutim, naš cilj je da što više turista kupi ‘Mostar pass’ i da na taj na način posljedično naplatimo ulaz u UNESCO-vu zonu kroz nuđenje drugih sadržaja”, istakao je Čuljak.

(Fena)