Nakon rasprave u Gradskom vijeću Mostara o stanju u Javnom preduzeću ”Mo parking” i nakon izvješćtaja o poslovanju te firme, direktor Ivan Barbarić ponudio je mostarskom gradonačelniku svoj mandat na raspolaganje, ali je gradonačelnik Mario Kordić odbio njegovu ostavku.
Kordić je u svom obraćanju vijećnicima kazao kako je zadovoljan poslom urađenim u Mo parkingu i finansijskim rezultatima ostvarenim u protekloj godini.
Dodao je kako je Barbarić „podigao Mo parking iz mulja”, te sada to preduzeće zapošljava 27 radnika i posluje s dobiti.
Poslovanje Mo parking našlo se na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća na zahtjev HRS zbog, kako su naveli iz te stranke, sumnje u ne funkcionisanje naplate parkiranja i potencijalno netransparentno upravljanje.
Govoreći o stanju u tom gradskom preduzeću, Barbarić je kazao kako je zatekao Mo parking u izuzetnono teškom stanju s milionskim gubicima.
“U preduzeću je zatečeno osam radnika koji godinama nisu primili platu, od 2014. godine. Preduzeće je bilo u dugu 3,9 milijona KM, a 2,7 miliona se odnosilo na plate postojeći i bivših radnika”, kazao je Barbarić.
Po njegovim riječima, nakon pregovora, uspjeli su postići sporazum sa svim radnicimya o isplati zaostalih plata, kao i dogovor s Poreznom upravom o isplati zaostalih doprinosa, te je u međuvremenu ukupni dug preduzeća smanjen na 2,3 miliona maraka.
Podsjetio je kako je na početku svog mandata s mostarskim preduzećem UNIS telekom potpisan sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji, koji se odnosi na zajedničku izradu softvera za naplatu parkiranja.
Po njegovim riječima, UNIS telekom je po tom ugovoru trebao izraditi računalni sustav po uputama o poslovnim propisima i planovima, osigurati programere, osigurati tehničku podrški i testirati i otkloniti greške kako bi sustav mogao funkcionirati.
Saradnja je išla dobro do pred kraj godine kada je došlo do razlaza, nakon čega je postojeći sistem za naplatu prestao s radom, kazao je Barabrić.
“U Planu za javnu nabavku za 2023. godinu morali smo nabaviti novi softver i izabrali smo firmu Lanaco. Morali smo ponovo podići novi sistem i u tom turbulentnom periodu imali smo grešaka i s toga su se izdavale kazne građanima koji imaju kupljene mjesečne ili godišnje dozvole. Izvinjavamo se građanima na greškama i neugodnostima, a sve smo reklamacije uvažili”, poručio je Barbarić.
Što se tiče izdavanja besplatnih karata pojedincima, Barabrić je priznao da su neki zaposlenici Mostar parkinga dobili takve karte iako po zakonu nisu imali pravo na njih.
“Sve radove oko priprema i radova vezano za uređenje parkinga radili su uposlenici svojim privatnim automobilima, jer Mo parking nije imao službenih vozila. Smatrao sam poslovno opravdanim da imaju besplatni parking. Smatrao sam to opravdanim, ali evo tu grešku preuzimam na sebe”, kazao je Barbarić.
Kada su u pitanju finansijski rezultati u 2022. godini, Barbarić je kazao kako je Mo parking u prošloj godini ostvario prihode 1,6 miliona maraka, rashodi su bili 764.000 maraka, pa je ukupna dobit preduzeća bila 840.000 maraka.
U prethodnoj godini prodato je ukupno 8.750 mjesečnih i 2.600 godišnjih karata.
Na kraju rasprave, mostarski vijećnici usvojili su zaključak kojim se zadužuje gradonačelnik da zatraži od Nadzornog odbora JP ”MO parking” da provede nadzor u tom preduzeću u dijelu koji se odnosi na sistem naplate, zaključene ugovore s dobavljačima softvera, ugovore o održavanju softvera, te da se utvrdi popis osoba koje su imale povlaštenu kartu suprotno odluci Gradskog vijeća Mostara.
(Fena)