Grad Mostar će se od maja, vazušnom linijom preko Zagreba, povezati s velikim evropskim gradovima, poput Frankfurta, Kopenhagena, Beča, Amsterdama, Pariza, Münchena, Züricha i Londona.
Naime, na službenoj stranici Aerodroma Mostar objavljen je Javni poziv za obavljanje usluge redovnog međunarodnog linijskog vazdušnog prevoza na liniji Mostar-Zagreb-Mostar, a rok za zaprimanje ponuda je 21. mart do 10 sati. Nakon slijetanja u Zagreb, putnici će imati priliku u kratkom vremenskom periodu letjeti za neke od već navedenih evropskih gradova i obratno, što će Mostar povezati s ostatkom Evrope.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić kazao je Feni kako Aerodrom Mostar predstavlja strateško javno preduzeće koje bi trebalo otvoriti nove mogućnosti dolaska turista u Grad Mostar, ali i poslovnih ljudi, a kako bi se cijela regija mogla uzdizati u turističkom, poslovnom, privrednom i svakom drugom smislu.
“Ovo je jedan od pokušaja da pomognemo Aerodromu Mostar da krene s redovnim linijama. Često se kroz medije provlači da Aerodrom Mostar ne funkcioniše. To nije istina, charter letove koje smo imali prošle godine nakon blagog pandemijskog oporavka, imamo i ove godine, kao i povećanje tih linija. Glavna premisa bila je uspostaviti jednu od redovnih linija kako bi imali kontakt s nekim od velikih aerodroma koje dalje imaju konekciju s cijelom Evropom, s cijelim svijetom”, rekao je gradonačelnik.
Dodao je kako su raspisali ovaj konkurs uz procjenu da je Aerodrom Zagreb dovoljno velik za Grad Mostar, jer je činjenica da Mostar neće nikad imati direktne linije s velikim aerodromima u Evropi zbog obima prometa.
“U dogovoru i razgovoru sa strukom, procijenjeno je da bi naš biznis model bio da nađemo jedan od aerodroma koji su značajne na mapi Evrope i da napravimo direktnu liniju s tim aerodromom, kako bi preko njega imali konekcije za sve druge aerodrome. U tom kontekstu je raspisan ovaj Javni poziv. Očekujemo da će se javiti neka od kompanija koja je zainteresovana za raditi relacije Zagreb-Mostar i obrnuto, kako bi grad bio povezan, preko Zagreba, s većinom evropskih destinacija”, pojasnio je on.
Letovi tri puta sedmično
Gradonačelnik ističe kako se kroz Javni poziv traži da letovi budu minimalno tri puta sedmično, od čega bi najmanje dva leta bila u jutarnjim satima, kako bi putnici iz Mostara mogli uhvatiti konekcijske letove za dalje destinacije.
“Istražujući tržište odlaska iz Zagreba dalje, procijenili smo da bi to trebao biti petak, srijeda i ponedeljak, te smo to tako u Javnom pozivu i definisali. Ukoliko se javi neka zainteresovana avio kompanija, a očekujemo da hoće, to bi konkretno značilo da vi iz Mostara ujutro u 6 sati polijećete prema Zagrebu, gdje dolazite već u 7 sati, a onda od 7,30 do 12 sati, što je prihvatljivo vrijeme čekanja u Zagrebu, hvatate sve konekcijske letove, kao što su, na primjer, Frankfurt, München, Pariz, Amsterdam, Brussels, Barcelona”, objasnio je.
Gradonačelnik Kordić smatra kako su ovoga puta izabrali dobar model, jer bi na ovaj način Grad Mostar bio povezan sa svim značajnim aerodroma u Evropi tri puta sedmično.
“Ako bude sreće da nam se javi neka od nacionalnih kompanija, to bi značilo da smo povezani sa svim glavnim aerodromima. U razmišljanjima o niskobudžetnim kompanijama, vidjeli smo da oni uglavnom lete prema manjim aerodromima koji često nisu niti blizu destinacija u koje želimo ići. Naravno, prednost je da imate jeftine karte, međutim dolijećete na aerodrom koji je stotinjak kilometara daleko od prve, ozbiljnije destinacije u koju biste željeli letjeti”, dodaje on.
Izrazio je očekivanje da će se u sljedećih desetak dana, koliko traje javni poziv, javiti kompanije koje bi prihvatile ovakav poziv, te da će se Mostar od majaa povezati sa svim glavnim gradovima u Evropi.
Takođe, kako su se pažljivo birali slotovi za odlazak iz Mostara, tako se puno razmišljalo i o tome kako će neko iz Barcelone, Pariza, Londona, Beča itd. povratno doći u Mostar. Gradonačelnik je stoga optimista da će Mostar tri puta sedmično biti povezan sa svim glavnim gradovima u Evropi, što će, takođe, biti prednost za poboljšanje turizma, privrede i slično.
Jeftinije karte
“Postoje naše želje i promišljanja da bi karte trebale biti značajno jeftine kako bi ljudi koristili te letove. Mi smo prije nekoliko godina imali sličan pokušaj, ali s lošim odabirom slotova u to vrijeme, gdje je povratna karta Zagreb-Mostar bila 119 eura. To će nam biti cilj, ali prerano je govoriti o tome, jer je to stvar pregovora s kompanijom koja će eventualno iskazati interes da leti za Mostar”, podvukao je gradonačelnik Mostara.
Na kraju je napomenuo kako ovo nije linija Mostar-Zagreb-Mostar, nego je riječ o liniji Mostar-Amsterdam preko Zagreba, Mostar-London preko Zagreba, Mostar-Pariz preko Zagreba itd.
(Fena)