U Bosni i Hercegovini se i dalje primarno prodaju polovnih vozila, kako zbog ekonomske situacije naše zemlje tako i zbog nedostatka dijelova i komponenti za nove automobile.
Igor Jurčić iz firme JUR PROM d.o.o. Ljubuški, čija je osnovna djelatnost distribucija rezervnih dijelova za putnička, dostavna i teretna vozila za područje čitave BiH, kazao je, u razgovoru za Fenu, kako s povećanjem uvezenih polovnih vozila raste i prodaja rezervnih dijelova.
Po njegovim riječima, autodijelovi i kompletan prodajni asortiman u prošloj su godini, u odnosu na prethodnu, poskupjeli za oko 9 posto.
“Prodaja autodijelova porasla je iz razloga što je pala prodaja novih vozila za koja nedostaju dijelovi i komponente, a kako se najviše prodaju stara vozila tako je automatski porasla i prodaja zamjenskih dijelova”, navodi Jurčić.
U prva dva mjeseca uvezeno 7.719 polovnih vozila
Naime, po podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, samo u prva dva mjeseca ove godine u našu je zemlju, od 8.951 automobila, uvezeno 7. 719 polovnih i svega 1. 323 novih.
Isti trend je bio i u 2022. godini, pa je od ukupno uvezena 55.224 automobila, polovnih čak 46.333. a novih svega 8.891.
U odnosu na prethodne dvije godine pandemije koronavirusa, radi se, ipak, o povećanju, jer su 2021. godine uvezena 54.882, a 2020. godine 40.963 automobila.
Ali, brojke su daleko od rekordne 2018. godine, kada je uvezeno 76.991 automobila u vrijednosti od preko 770 milijuna maraka, dok je u 2019. godine uvezeno 73.357 automobila u vrijednosti od oko 888 miliona maraka.
Najskuplji uvezeni automobil ove godine Mercedes AMAG 63
U BiH, kao i svugdje u svijetu ima građana koji ne štede na svojim ljubimcima na četiri točka, te je najskuplji automobil uvezen u ovoj godini bio Mercedes AMAG 63, u vrijednosti od 314.923.05 maraka.
U 2022. godini to su, pak, bili Ferrari Tip F8 Tributo u vrijednosti od 432.144.55 maraka i Lamborghini URUS 636 u vrijednosti od 412 hiljada maraka.
Istovremeno, vozila se najviše uvoze iz Njemačke i Francuske, a slijede ih Kina i SAD.
Bh. građani uvoze i električna i hibrdina vozila ali riječ je o njih par stotina i 2022. godina prednjači po broju uvezenih takvih automobila.
Na nova vozila se čekaju i do godinu dana
Na nova vozila se, kako kažu u prodajnim salonima, čeka i do godinu dana, ovisno o brendu.
Azer Džudža iz prodaje Auto Start Mostar navodi kako se konkretno za novo vozilo marke Hyundai ne čeka više od tri mjeseca, napominjući da su kupci svjesni toga i unaprijed ih poručuju s avansom.
Cijene novih vozila, ovisno o brendu vozila, kaže on, u salonima nisu puno skočile, ali su nikakvi ili mali popusti, odnosno akcije koje su u odnosu ranijih godina bile nekoliko hiljada, sada su pale na par stotina maraka.
“Ali, sve opet zavisi o brendu vozila, i dok cijene Hyundai vozila nismo znatno mijenjali u salonu, za vozila Fiat, zavisno o tipu, one su skočile od 5 do 10 hiljada maraka”, dodaje Dudža.
Takođe, ističe kako su Hercegovci teški po prirodi i teško se odlučuju na kupovinu vozila. Ipak, taj salon proda godišnje 70.ak vozila, a Hyundai Tucson SUV im je najprodavaniji auto, a kupci ga potražuju i u novom i polovnom izdanju.
(Fena)