Mostarsko muftijstvo: Gradonačelnik Kordić svojim istupima ne doprinosi dijalogu i izgradnji povjerenja među narodima, vjerama i kulturama u Gradu Mostaru

Povodom posljednjih medijskih istupa gradonačelnika Mostara Marija Kordića i njegovih površnih opservacija o Islamskoj zajednici i njenom položaju u Gradu Mostaru, saopštenjem za javnost oglasilo se Mostarsko muftijstvo, u kome javnost želi upoznati sa stvarnim činjenicama. 

U saopštenju ističu da je Islamska zajednica diskriminisana od kako gradonačelnici Mostara i nadležne gradske službe ne donose nikakve odluke kada su u pitanju zahtjevi Islamske zajednice u Mostaru i nastoje zahtjeve Islamske zajednice ili ignorisati ili predstavljati političkim pitanjima.

„Kordić izbjegava konkretno govoriti o 17 neriješenih zahtjeva Islamske zajednice čime nastavlja uhodanu praksu držanja predmeta u ladicama, odugovlačenja i ignorirajućeg odnosa prema Islamskoj zajednici koja brine o vjerskim potrebama i pravima muslimana, koji bi trebali biti jednakopravni građani Grada Mostara“, navedeno je u saopštenju.

Izrazili su negodovanje da se čak spočitava Islamskoj zajednici da se njoj pogodovalo, iako je Islamska zajednica izgubila najviše vakufske imovine i u bivšim sistemima i protekloj agresiji.

„Kada se pogleda bogato kulturno-istorijsko nasljeđe Islamske zajednice, njena vjerska i kulturna baština, onda imovina koja je vraćena Islamskoj zajednici i kojom trenutno raspolaže predstavlja samo jedan minoran dio od brojnih dobara koja su iza sebe svojevoljno ostavili plemeniti i velikodušni mostarski dobrotvori, legatori, vakifi, od samog nastanka Mostara, pa do danas“, ističe se u saopćenju.

Nažalost, zbog diskriminatornog odnosa gradskih vlasti, dalje se navodi, IZ-e nije u prilici obnoviti ni objekte koji su u njenom posjedu, jer ne može dobiti potrebne dozvole, kao što je to slučaj sa Derviš-paše Bajezidagića medresom, brojnim džamijama i objektima starim stotinama godina, koji su u ruševnom stanju i propadaju.

Govoreći o Centralnoj zoni, Kordić se poziva na postojanje “Regulacionog plana” iz 1996. godine, s tim da ne navodi gdje i kada je taj “Plan” objavljen.

Zanimljivo je, dalje se kaže u saopštenju, da su nekako “prestali važiti” i Rimski sporazum iz februara 1996.godine, kojim je uspostavljena Centralna zona Grada Mostara i nad njom određena jurisdikcija Gradske uprave, te da su nekako “poništene” i odluke o zabrani gradnje u Centralnoj zoni. 

„Dok se nekom u ovom Gradu priznaje neki ‘Regulacioni plan’ iz 1996. godine, samo je Islamska zajednica ostavljena da čeka novi Regulacioni plan Centralne zone koga još uvijek nema, a ako ga i bude, do tada će centar Mostara biti izgrađen u korist velikohrvatske politike i tzv. ‘Stolnog grada’, a sve pod plaštom ‘kulture”, istaknuto je.

Gradonačelnik bi, primjećuju, ponovo stavio Islamsku zajednicu na čekanje nekom novom odlukom, kao što se čeka više od decenije da se realizuje Odluka Gradskog vijeća o pristupanju izradi Regulacionog plana i Programa uređenja, broj: 01-02-320/10 od 1.12.2010. godine.

„Ako i postoje neke dileme u vezi klasične otimačine Lakišića harema i selektivnog, pa čak i diskriminatornog tumačenja i primjene zakonskih odredbi i propisa, one će dobronamjernim ljudima biti razjašenjenje objavljivanjem knjige “Lakišića harem-trajanje i otimanje”, koja će biti objavljena uskoro i predstavljena široj javnosti“, podsjećaju u saopštenju iz Mostarskog muftijstva.

Gradonačelnik Mostara na legalne i legitimne zahtjeve Islamske zajednice koji godinama čekaju na rješavanje, istaknuto je, nudi “priliku za razgovor” i poziva da o svemu razgovara “držeći se zakona”, a kada  IZ-e i dobije obećanja, ona ne budu realizovana, pa se postavlja pitanje svrhe tih razgovora i sastanaka.

„Kada je riječ o međureligijskoj saradnji i suživotu, Islamska zajednica je svoje čvrsto opredjeljenje nebrojeno puta dokazala, vraćajući i razvijajući povjerenje među religijama, narodima i ljudima u Gradu Mostaru. Tome svjedoči i inicijativa Islamska zajednice prema drugim vjerskim zajednicama u Gradu Mostaru,da zajednički traže od gradskih vlasti povrat oduzete im imovine, iz aprila 2004. godine“, podsjećaju.

Na kraju su gradonačelniku Kordiću poručili da  svojim jednostranim i površnim pristupom problematici Centra Grada ne doprinosi dijalogu i izgradnji povjerenja među narodima, vjerama i kulturama ovoga Grada, te da nije svjestan da njegov ovakav pristup kamen spoticanja i breme koje će opterećivati narode i građane u budućnosti.

„Na Vama je istorijska prilika, a izgleda Vi je niste svjesni, što pokazuje i Vaš zadnji istup“, stoji na kraju saopštenja Mostarskog muftijstva.

(NovaSloboda.ba)