Gradsko vijeće Grada Mostara je na 30. redovnoj sjednici, održanoj 23. februara 2023. godine, donijelo Odluku o uklanjanju dotrajalih i/ili devastiranih objekata na području Grada Mostara, čime zadužuje Odjel za urbanizam i građevinarstvo. Služba za izgradnju i rekonstrukciju, kao i Odjeljenje za privredu, komunalne i inspekcijske poslove zadužuju se za izradu popisa svih devastiranih i/ili trošnih objekata na području grada Mostara (Mostar I i Mostar II), saopšteno je iz Gradske uprave Mostar.
Nadležne službe su sačinile popis svih devastiranih i/ili propadajućih objekata, čime su stvoreni uslovi za raspisivanje Javnog poziva, u skladu sa Odlukom Gradskog vijeća.
Gradonačelnik Grada Mostara je na osnovu dostavljene liste uputio Javni poziv svim pravnim i fizičkim osobama koje su vlasnici ili suvlasnici predmetnih objekata da podnesu zahtjev za uklanjanje objekta, ukoliko je to predviđeno. za uklanjanje po studiji/projektu, Odjeljenju za urbanizam i građevinarstvo, Službi za građevinske propise.
U skladu sa članom 3. Javnog poziva, vlasnici ili suvlasnici dužni su da izrade elaborat/projekat o stanju objekta od strane ovlaštenih pravnih lica, na osnovu koje će se utvrditi dalji postupak da li će se objekat ukloniti ili može se restaurirati – rekonstruisati.
Prema članu 5. Javnog poziva, Grad Mostar će o svom trošku putem ovlaštenih pravnih osoba izraditi izvještaj o stanju svake pojedine zgrade.
Prema izvještaju o stanju objekta (ako se pokaže da je za uklanjanje), Grad Mostar će pribaviti sve potrebne saglasnosti nadležnih organa, te pribaviti suglasnost za uklanjanje objekta i izvršiti njegovo uklanjanje. uklanjanje, a sve u skladu sa članom 5. Javnog poziva.
Cilj ovog Javnog poziva je podstaći vlasnike ili suvlasnike devastiranih i/ili trošnih objekata da vode računa o stanju svojih objekata, jer njihovo trenutno stanje predstavlja direktnu ili indirektnu opasnost po život i zdravlje ljudi, kao i materijalna dobra.
(NovaSloboda.ba)