Ministarstvo saobraćaja i pomorstva Crne Gore krajem marta usvojiće izmjene i dopune Pravilnika o tehničkim zahtjevima za vozila koja se uvoze ili prvi put stavljaju na tržište, a kojim će u ovoj zemlji biti zabranjeno uvoziti vozila starija od 15 godina.
Primjena ove mjere počeće od 1. jula ove godine i biće zabranjen uvoz “Euro 4” vozila, a minimalan standard za uvoz postaće “Euro 5”, kome pripadaju vozila proizvedena od 2009. do 2013. godine, prenosi portal Vijesti.
Crna Gora trenutno ima ograničenja da uvozni novi automobili moraju ispunjavati “Euro 6”, a polovni “Euro 4” standard.
Iz MSP-a su naglasili da je cilj ove mjere obnavljanje voznog parka, te da se uvozno ograničenje ne odnosi na postojeća starija vozila na domaćim cestama, pa ona mogu saobraćatii dok god prolaze proces registracije.
Istakli su da je analiza koju su radili sa Mašinskim fakultetom pokazala da je prosječna starost vozila u Crnoj Gori oko 16 godina.
Iz MSP-a navode da su do 2020. veliki dio uvoza činila vozila stara od 12 do 15 godina, i to do 60 posto. Ističu da se to u posljednje tri godine promijenilo, pa se sada bilježi pad uvoza “Euro 4” vozila na 35 posto, pri čemu se ta razlika prenijela u korist vozila standarda “Euro 6”.
Tokom prošle godine registrovano je 242.590 putničkih automobila.
Oko 9,5 posto ukupnog broj registrovanih putničkih vozila koja su registrovana prošle godine proizvedeno je tiokom 1990-ih godina. Njih je 22.850, što znači da je svako deseto putničko vozilo proizvedeno u prošlom vijeku.
“Eko-fond” je tokom prošle godine građanima, privrednicima i javnom sektoru za električna i hibridna vozila plasirao subvencije u iznosu od 253,5 hiljada eura.
Tokom prošle godine imali su ukupno četiri javna konkursa ili programa, kroz koje je ukupno bilo dostupno 400 hiljada eura. Pojasnili su da kroz te programe korisnici za električna vozila mogu dobiti 7,5 hiljada eura, dok je iznos za hibridna vozila četiri hiljade eura.
(Fena)