Zanatstvo i živa kulturna baština u turizmu Hercegovine

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kulturna baština zasigurno daje značajan doprinos privrednom rastu, uravnoteženoj zaposlenosti, oživljavanju zajednice i teritorijalnoj koheziji. U tom pogledu, projekat COMMHERITOUR prati živu baštinu i zanatstvo kao izvor socioekonomske integracije za ruralna i udaljena područja dunavske regije (Danube Region).

COMMHERITOUR ima za cilj maksimizovati doprinos zanatstva i kulturne baštine privredi kroz turizam na održiv način. Projekat povećava svijest o inherentnim potencijalima rasta obrtničke baštine i poboljšava valorizaciju kapaciteta zajednica – korištenjem inkluzivnih modela i transnacionalno primjenjivih rješenja.

Osam je partnerskih regija u projektu koje  posjeduju dobru tradiciju zanata temeljenih na baštini s posebnim predvodnicima u „zanatstvu s turističkim potencijalom“. Uključene regije u projektu su iz Bosne i Hercegovine, Mađarske, Rumunjske, Hrvatske, Slovenije, Srbije, Češke i Crne Gore. Na projektu radi 12 aktivnih partnera, od kojih su 3 pružalaca znanja. Projekat, takođe, uključuje i 13 različitih pridruženih partnera s različitim tematskim kompetencijama.

Budući da lokalni ekosistemi podržavaju valorizaciju s različitom efikasnošću, svi se oni suočavaju sa izazovima zanata koji neravnomjerno promovišu privredu, turističko izvođenje i koheziju zajednica.

Transnacionalni krajnji proizvod projekta COMMHERITOUR je digitalna platforma HeriCraft Market, koja će nuditi međukulturalno umrežavanje, predstavljanje turističkih atrakcija povezanih s obrtima, dijeljenje iskustava rada zanata i izuma, te nastavne programe za razvoj zanatskih vještina. S ovim će se projektom dati doprinos i dubljem razumijevanju potencijala zanatske ruralne baštine u lokalnoj zajednici, s naglaskom na njenu ulogu u privredno-turističkom razvoju regija. Takođe, valorizacijom kulturne baštine živih zanata se daje značajan doprinos poboljšanju socio-ekonomskih uslova u udaljenim i ruralnim područjima dunavske regije i stvaranju novih turističkih koncepata i tržišta.

Ovaj projekat je započeo u januaru ove godine i završava u junu 2026. godine. Ukupna vrijednost mu je nešto viša od 2 miliona eura, a Turistička zajednica HNK-a u njemu učestvuje sa iznosom od 136.804 eura. Ovaj projekat je podržan od strane Interreg Programa dunavske regije, koji sufinansira Evropska unija.

(NovaSloboda.ba)