U okviru XI Festivala glumca BiH sinoćm u Bosanskoj sobi održan prvi od nekoliko planiranih Off programa. Tom prilikom, promovisana je Edicija savremenih dramskih tekstova „Kad bi naglas govorili“ Adnana Lugonića i „Pink Moon“ Darija Bevande.
Adnan Lugonić završio je Akademiju scenskih umjetnosti u Sarajevu, Odsjek dramaturgija, i trenutno je asistent na tom odsjeku. Bio je umjetnički direktor Narodnog pozorišta Mostar, a kao dramaturg je radio nekoliko predstava u SARTR-u, Narodnom pozorištu u Sarajevu, Kamernom teatru 55 Sarajevo i Narodnom pozorištu u Mostaru. Premijerno su mu izvedene drame: „Kad bi naglas govoril“(Kamerni teatar 55 Sarajevo, Narodno pozorište „Marin Sorescu Craiova”, Rumunija) i „Neće biti smak svijeta“ (Narodno pozorište Mostar).
Lugonić je dobitnik specijalne nagrade Stručnog žirija na Festivalu bosanskohercegovačke drame i autorskog teatra, kao i specijalne nagrade za najbolji tekst stručnog žirija Festivala Jurislav Korenić za dramu „Kada bi naglas govorili“. Za dramatizaciju i dramaturgiju predstave „Tajna džema od malina“ dobio je specijalnu nagradu Stručnog žirija festivala MESS.
Govoreći o svome radu, ali i uopšteno o dramaturgiji, Lugonić je kazao da ova profesija u BiH nije zastupljena u onoj mjeri u kojoj bi on volio da jeste, ali da dolaze neke nove generacije.
„Postoje dobri dramski tekstovi i mislim da dolaze nove generacije, jako puno njih, koji imaju šta reći i koji imaju znanje i vještinu pisanja, te zaslužuju tu priliku da njihovi tekstovi budu postavljeni na scenu. Bilo bi poželjno za pozorišta, publiku, ali i za same dramske pisce da se uspostavi određena vrsta kontinuiteta prisustva već afirmisanih dramskih pisaca, a ne da se sporadično pojavljuju“, naveo je Lugonić.
Dario Bevanda završio je studij dramaturgije na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Kao dramatičar i dramaturg, radio je na sljedećim predstavama: „Tajna džema od malina“(Sarajevski ratni teatar, 2013), „Skupština“ (Narodno pozorište Sarajevo, Sarajevski ratni teatar, Kamerni teatar 55, 2014),„Kokoš“(Međunarodni kazališni festival MESS, Zagrebačko kazalište mladih, BITEF kazalište i festival, 2014), „Majstor i Margarita“(Sarajevski ratni teatar, 2016), „Krokodili“ (Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, 2017), „Romeo i Julija“ (Bosansko narodno pozorište Zenica, 2018), „Ja od jutra nisam stao“ (Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru, 2021). Njegova prva cjelovečernja predstava „Pink Moon“premijerno je izvedena 2019. godine u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica. Ta mu je predstava donijela nagradu za najbolju predstavu „Miodrag Žalica“ na 18. festivalu bosanskohercegovačke drame u Zenici, Nagradu za najbolji suvremeni tekst na 38. pozorišnim igrama u Jajcu i „Zlatno pero“ za najbolju predstavu suvremenog domaćeg autora na 36. Susretima pozorišta/kazališta u BiH u Brčkom. Njegova najnovija drama „Babylon Blues“ proglašena je najboljom dramom na konkursu za najbolji dramski tekst Bosanskog narodnog pozorišta Zenica 2020. godine. Autor je mnogih pozorišnih, filmskih i muzičkih kritika te radijskih predstava i serija.
Smatra da je položaj dramaturga bolji u odnosu na period prije desetak godina. Postoji popriličan broj mladih ljudi koji su završili dramaturgiju i koji su jako kvalitetni.
„Što se tiče konkretno dramaturškog poziva, mislim da je možda bolji nego ikad, u smislu dramaturgije u užem smislu, odnosno dramaturga i dramaturginje koji rade na predstavi. Ima ih jako kvalitetnih i smatram da reditelji i rediteljice, kao i glumci i glumice, i ostatak pozorišne ekipe, shvaćaju njihovu vrijednost koju mogu imati u pozorišnom procesu. Nije to uvijek bio slučaj, ali mislim da se u posljednjih desetak godina to značajno promijenilo“, kazao je Bevanda.
(NovaSloboda.ba)