IDDEEA BIH svojim digitalnim uslugama doprinosi efikasnijoj administraciji

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine  (IDDEEA) ostvarila je značajne napretke u unapređenju digitalnih usluga za fizička i pravna lica.

„U okviru ovog procesa, fokusiramo se ,na povezivanje s javnim institucijama i subjektima kako bi olakšali administrativne procedure putem elektronske razmjene podataka koja omogućava javnim institucijama da potpuno besplatno imaju stalni pristup evidencijama koje vodi IDDEEA. Svi gradovi, opštine i ostale javne institucije koje žele na ovaj način ubrzati svoje poslovanje pod uslovom da imaju valjan pravni osnov,  mogu podnijeti zahtjeve za stalni pristup podacima iz evidencija koje tehnički vodi i održava IDDEEA BiH, potpisati Sporazum o stalnom pristupu, te izvršiti pristup i razmjenu podataka putem web servisa. Ova usluga značajno smanjuje vrijeme obrade zahtjeva, jer se pristup i razmjena podataka vrše elektronski u realnom vremanu – trenutno, čime se omogućava brže i efikasnije rješavanje administrativnih procedura“, saopšteno je iz IDDEEA-e BiH.

Pored ove usluge, jedna od najznačajnih usluga koju je Agencija implementirala ove godine je elektronski potpis, dostupan svim građanima Bosne i Hercegovine. Da bi koristili ovu uslugu, zainteresovani moraju lično podnijeti zahtjev za izdavanje ePotpisa u Registracionim tijelima ovjerioca IDDEEA u Banjoj Luci, Sarajevu, Bihaću, Mostaru i Bijeljini. Nakon potpisivanja ugovora, građani mogu besplatno koristiti kvalifikovani elektronski potpis i ostvariti brojne prednosti. Konkretno, uvođenjem e-servisa i elektronskog potpisa, građani mogu obavljati poslove iz udobnosti svojih domova, što smanjuje potrebu za fizičkim odlaskom na šaltere. Upotreba elektronskog potpisa eliminiše potrebu za papirnim dokumentima, čime se smanjuju troškovi štampe i arhiviranja, a uz sve to, ova usluga pruža visok nivo bezbjednosti i zaštite podataka, što je ključno u savremenom poslovanju.

Agencija aktivno radi s brojnim institucijama i pravnim subjektima, posebno u bankarskom sektoru, na razvoju e-servisa, koji uključuju elektronski potpis.

„Pozivamo i druge nadležne institucije i sudionike  da u okviru svojih organizacija uspostave što više elektronskih servisa i usluga kako bi olakšali procese za sebe i građane a IDDEEA BiH stoji na raspolaganju za svu tehničku podršku. Ove inovacije ne samo da će unaprijediti kvalitet usluga, već će doprinijeti i modernizaciji cjelokupnog sistema javne administracije u Bosni i Hercegovini“, navodi se u saopštenju.

(NovaSloboda.ba)