Jednostavno najbolja

Ilustrovana knjiga Petera Lindbergha odaje počast Tini Turner Postala je besmrtna kroz vlastitu muziku. A kroz njegove slike, ona će sijati zauvijek.

24. maja će se navršiti druga godišnjica smrti Tine Turner (†83). Ovim povodom, biće objavljena raskošna ilustrovana knjiga sa 150 fotografija Petera Lindbergha (†74), koji ju je pratio dugi niz godina, bio joj prijatelj – i stalno fotografisao.

Rezultat ovih susreta su slike za vječnost. I ne samo to: Lindbergh iza kamere i Turner ispred kamere slave život jedinstvene žene u muzičkoj industriji. I uvijek malo i o sebi.

Pomalo stidljiva, ponekad herojska. Ponekad samouvjerena, ponekad razigrana. I opet i iznova. Jedno je sigurno: Tina Turner se rijetko pojavljivala u javnosti tako blizu kao što se Peter Lindbergh približio muzičkoj ikoni svojim objektivima, tako intimno kao što ju je prikazao, istovremeno snažno i ranjivo.

Uradila je to za Lindbergha, jer je to željela: “Nijedan kadar nije bio previše avanturistički za Petera, a znao je da sam pomalo divlje dijete, pa smo bili partneri u zločinu. Bio je spreman pokušati sve – a i ja sam bila! Zajedno smo stvorili magiju!”

Možda i zato što je Peter Lindbergh u njoj uvijek vidio obe strane: i globalnu zvijezdu Tinu Turner i Annu Mae Bullock, djevojku iz siromašne porodice, kako je rođena. Njen suprug Ike (1931–2007) ju je godinama brutalno zlostavljao. Razvod je uslijedio 1978. oodine, a 1981. godine bila je prva velika zvijezda koja je progovorila o nasilju u porodici. Jer, pored Tine Turner (koja je dobila ime po svom mužu), ona je uvijek ostala Anna Mae.

Peter Lindbergh je to osjetio, kao što je Tina Turner jednom analizirala: „Smiješno je, sviđa mi se tako. Lindbergh je fotografisao mene i Annu Mae, tako da mi se to vjerovatno sviđa“.

Jedan od najpoznatijih zajedničkih radova njih dvoje, ipak, prikazuje samo jednu od dvije žene: Tinu Turner na Eiffelovom tornju. Ne ispod, na Ajfelovom tornju! Kada je pjevačica, noseći haljinu dizajnera Azzedinea Alaïe (1935–2017), vježbala gimnastiku u visokim potpeticama na čeličnoj gredi Eiffelovog tornja 1989. godine, već je imala 50 godina. Pa šta? Nije važno! Međutim, ostaje Lindberghova tajna kako ju je uspio nagovoriti da to učini. Rezultat govori sam za sebe čak i više od 35 godina kasnije.

„Rekli smo joj da može obuti štikle nakon što se popne na toranj“, prisjetila se jednom fotografkinja mnogo godina kasnije. „Ali. ona je samo odgovorila: ‘Mora da se šališ…’“ Šala je postala kultna fotografija.

Turner, tada na vrhuncu karijere, djeluje neranjivo.Kao žena koja je uspjela – konačno.

I nije samo Tina Turner ta koja je “Jednostavno najbolja” u ovom trenutku. Njen prijatelj i saučesnik Peter Lindbergh ni na koji način nije ostao inferioran u odnosu na nju.

-:-

Na slikama:

.1989: Tina Turner (tada 50-godišnjakinja) s visokim potpeticama i bez zaštitne opreme na Eiffelovom tornju. Kasnije je o snimanju rekla: “Kada danas pogledam fotografiju, osjećam ono trnce iz tog vremena. Divan osjećaj!”

-Tina Turner od Petera Lindbergha“ (224 stranice, 60 eura) bit će objavljena od strane Taschena 24. maja

-U martu 1996. godine, Tina Turner (tada 57-godišnjakinja) je na posebno raskošan način postavljena na scenu od strane Petera Lindbergha u Paramount Studios.

-Portret iz 1989. godine izgleda kao nasumični snimak Tine Turner (tada 50-godišnje) i istovremeno pokazuje povjerenje koje je oduvijek imala u Petera Lindbergha.

-1989: Tina Turner (tada 50-godišnjakinja) u svjetski poznatom pariškom Café de Floreu

-Veza puna povjerenja: Tina Turner (tada 57) i Peter Lindbergh (tada 52) 1996. godine u Paramount Studios u Los Angelesu

(msn)

Lj. G.

(NovaSloboda.ba)