Jedan od najpoznatijih hrvatskih jazz pijanista i kompozitor Matija Dedić umro je u nedelju u 53. godini, izvijestili su sinoć iz diskografske kuće Croatia Records.
“S velikom tugom u srcu javljamo da nas je iznenada napustio Matija Dedić, jedan od naših najpoznatijih jazz pijanista. Porodica moli za razumijevanje u ovom, za njih, izuzetno teškom trenutku”, naveli su iz Croatia Recordsa, prenosi Hina.
Matija Dedić rođen je 1973. godine u Zagrebu, gdje je završio srednju muzičku školu “Vatroslav Lisinski”. Rođen u porodici istaknutih muzičara, kantautora Arsena Dedića i pjevačice Gabi Novak, rano se počeo baviti muzikom.
Nakon završene srednje muzičke škole 1991. godine, odlazi u Graz, gdje upisuje jazz akademiju, a diplomirao je 1997. godine u klasi profesora Haralda Neuwirtha.[2]
U Zagreb se vratio 1997. godine i ubrzo postiže veliki ugled na hrvatskoj muzičkoj sceni. Tokom tih godina svira s vlastitim sastavom Boliers Quartet, s kojim prati velike jazz muzičare, poput Bennyja Golsona, Kennyja Burrella, Roya Haynesa, Joséa Felicianoa i sastav “All Stars Band”. Nastupao je i s Tamarom Obrovac i njezinim kvartetom.
Krajem 1990.ih, Matija osniva trio pod nazivom Matija Dedić Trio koji je izvodio njegova autorska djela. Zajedno s njim, u sastavu još sviraju iskusni jazz muzičari iz kvarteta Tamare Obrovac, Žiga Golob i Krunoslav Levačić.
Tokom godina, svirao je u gotovo svim zemljama Evrope i u SAD-u s velikim muzičkim imenima, kao što su Alvin Queen, Martin Drew, Ron Ringwood, Boško Petrović, Marc Murphy Band, Patrizia Conte, David Gazarov, Gianni Basso, Miles Griffith, Onder Fokan, Jean Louis Rassinfosse, Anca Parghel, Tomi Emanuel, Lenny White, Kendrick Scott, Jim Madison, Jeff Ballard, Vicente Archer, Buster Wiliams, Larry Grenadier i mnogi drugi.
Matija Dedić pisao je muziku za televiziju i pozorište, a takođe nastupa s popularnim muzičarima hrvatske pop scene.
Izdavačka kuća Cantus records, 2000. godine, objavljuje njegov prvi solo album pod nazivom Solo Part 1, a u decembru 2001. godine i drugi pod nazivom Handwriting, za koji je sljedeće godine osvojio tri diskografske nagrade Porin.
Godine 2004. u izdanju izdavačke kuće Dallas Records objavljuje svoj album Tempera. Matija je na njemu snimio dvanaest Gibonnievih kompozicija po vlastitom izboru.
Godinu dana kasnije, za istog izdavača objavljuje album “Drugi pogled”, koji sadrži najpopularnije kompozicije njegovog oca Arsena Dedića, poput “Sve te vodilo k meni”, “Kuća pored mora”, “Ni ti ni ja”, “Ne plači”, “Razgovor s konobarom” i “Moderato cantabile”.
Zajedno s belgijskim kontrabasistom Jean-Louis Rassinfosseom i češkim bubnjarom Marekom Patrmanom, 2006. godine, snimio je album Visiting Bruxeless. Na albumu Life of Flowers, na kome svira s muzičarima raznih stilova, uz vlastite izvodi i kompozicije Dore Pejačević.
Odlazak jednog od najpoznatijih hrvatskih jazz pijanista i kompozitora Matije Dedića veliki je gubitak za hrvatsku muzičku scenu.
(Fena)