U prošloj godini kroz mostarski aerodrom prošlo 10.911 putnika

Kroz Aerodrom Mostar u prošloj je godini prošlo 10.911 putnika uz 209 odrađenih operacija (letova), potvrđeno je Feni iz aerodrom, gdje se nadaju ponovnom uvođenju redovne linije Mostar-Zagreb-Mostar.

Navode kako je, nažalost, cijeli niz okolnosti uticao na činjenicu nepostojanja redovnih letova (Zagreb, Dusseldorf), te da je po izbijanju epidemije covida-19, nakon tri godine poslovanja, prekinuta redovna linija za Zagreb.

Pored toga, uprkos najavama, operacija za Dusseldorf, njemačke kompanije Eurowings dvije godine za redom, isti su stornirani.

“Vjerujemo da je dijelom na ovo uticala i činjenica da je u godinama nakon pandemije Bosna i Hercegovina još uvijek bila na popisima zemalja iz koje su putnici prilikom ulaska u EU bili prinuđeni dostavljati potvrde o vakcinisanju/preboljenju ili negativne testove, što je dodatno komplikovalo njihov odlazak iz BiH”, ističu iz mostarskog aerodroma. 

Kad su u pitanju planovi za ovu godinu, naglašavaju kako im je cilj da zadrže postojeća tržišta, tj. nastave saradnju s poljskom vazduhoplovnom kompanijom LOT (nastavak charter letova iz poljskog grada Katowice), te da pokušaju otvoriti i neka nova tržišta s redovnim linijama, ukoliko se ukaže prilika za to.

“U stalnom smo kontaktu s nekim niskotarifnim kompanijama. Obavijestili smo ih o odrađenim infrastrukturnim projektima koji su bili jedan od preduslova razmatranja uvođenja njihovih operacija”, napominju iz Aerodroma Mostar.   

Takođe, pokušavaju ponovno vratiti uvođenje redovne linije Mostar-Zagreb-Mostar koja bi, kako kažu, omogućila ne samo povezivanje sa Zagrebom, nego prvenstveno otvorila mogućnost povezivanja s drugim evropskim destinacijama, s obzirom na to da je Zagreb kao mogući hub (čvorište) najbliž aerodromi kojj bi samim tim i za prevoznika imao najniža finansijska ulaganja.

Uz to, za predstojeću sezonu imaju još nekoliko najava od manjih vazduhoplovnih kompanija i tour operatora za prevoz hodočasnika iz Italije o čemu će, naglašavaju, javnost blagovremeno obavijestiti ako dođe do konkretnih dogovora.

Pri tom ističu i kako je Aerodrom Mostar, među ostalim, u prethodnoj godini realizovao značajan broj projekata iz kapitalnih sredstava, od kojih su najvažniji – horizontalna signalizacija, popravak i nadogradnja perimetarske ograde, software za prihvat i otpremu putnika i avina, a u fazi realizacije su PAPI svjetla, sanacije na objektima u terminalnoj zgradi, te omogućavanje neprekidnog izvora energije.

Što se tiče finansijskih sredstava koja su dobili iz budžeta FBiH i Grada Mostara, kažu kako su sredstva Vlade FBiH, iz tekućeg transfera, preko Federalnog ministarstva saobraćaja i veza, te ona od dobijena od Grada Mostara, kao većinskog vlasnika, utrošena za nematerijalna i materijalna sredstva kako bi se održao hladni pogon rada.

Još jedan važan projekat, navode dalje, je izrada novih procedura letenja od strane Agencije za pružanje usluga u vazdušnom saobraćaju BiH (BHANSA) koje će ubrzo biti službeno objavljene u AIP-u, a koje su, takođe, bile jedan od uslova od strane vazduhoplovnih kompanija s kojima su komunicirali.

(Fena)