Na autocesti do Dubrovnika gradiće se most preko Neretve dug 1.540 metara

Hrvatske autoceste su, na osnovu Vladinog zaključka, krenule u realizaciju projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom na sistem mreža autocesta Republike Hrvatske na potezu od čvora Metković do budućeg mosta Pelješac i od čvora Doli do grada Dubrovnika, prenosi Hina pisanje Jutarnjeg lista.

Riječ je o projektu gradnje autoceste do budućeg mosta Pelješac i gradnji autoceste do Dubrovnika. HAC je objavio konkurs za izradu studijskih dokumenata koji, između ostalog, obuhvataju i izradu idejnog rješenja s procjenama troškova gradnje i izradu saobraćajnog modela. Od ponuđača se traži i analiza mogućeg saobraćajnog povezivanja preko Neuma, a prema neslužbenim informacijama ta je opcija nakon gradnje Pelješkog mosta najmanje vjerovatna, navodi dnevnik.

U sklopu konkursne dokumentacije, HAC je prvi put predložio i trasu buduće autoceste te neke od tehničkih uslova po kojima bi se autocesta gradila. Tako se od ponuđača traži da razrade mogućnost da se autocesta u prvoj fazi sagradi u poluprofilu autoceste, odnosno saobraćajnica s dvije saobraćajne trake.

Sagovornici Jutarnjeg lista u HAC-u slažu se kako je gradnja autoceste u dvije faze, ako se gleda građevinski, skuplja, a gledajući na duži period ima i svoje benefite. Naime, nakon gradnje poluautoceste, na njoj se može naplaćivati cestarina i na taj način akumulirati sredstva za nastavak gradnje.

Prema prijedlogu HAC-a, trasa autoceste prema Pelješkom mostu počela bi kod čvora Metković, a završila kod čvora Duboka skoro pred mostom. Dužina trase je 18,4 kilometra, a proteže se izuzetno zahtjevnim terenom, te bi na njoj trebalo sagraditi čak deset raznih objekata ukupne dužine 9.530 metara, što je više od 50 posto trase. Riječ je o pet tunela, od kojih su najduži tunel Ježevac od 3.290 metara i tunel Rujnica u dužini od 1.000 metara.

Drugi izuzetno zahtjevni objekat je novi most preko Neretve. Njegova je predviđena dužina čak 1.540 metara. S obzirom na muljevito tlo oko rijeke, riječ je o izuzetno teškom građevinskom zahvatu. U HAC-u kažu da je trasa podložna promjenama, a s obzirom na okolinu, može se pomaknuti samo stotinjak metara lijevo ili desno.

(Fena)