Neki filmovi tako žestoko privlače gledaoce da je potpuno uzaludno braniti se od njih. Ovaj rijetki, razoružavajući kvalitet ima melodrama “Waves”, “Valovi”, treći i najimpresivniji film američkog režisera Treya Edwarda Shulta, “It comes at Night”, “To dolazi noću”. U ovom filmu on priča porodičnu priču i još mnogo toga, jednu pravu američku metamorfozu.
Jedan 31. godišnjak je jednom bio stažist kod Terrence Malicka, majstora pijane kino metametafizike, ali se, takođe, odnosi i na neoekspresionističke uzore kao što su Gaspar Noé i Barry Jenkins, sa “Moonlight”, „Mesečina“. Njegove slike isprepletene duhovnom simbolikom nisu ni malo mirne u prvoj polovini “Valova”. One se vrte, vibriraju i djeluju grozničavo uz muziku, sa mladim Afroamerikancem Tylerom (Kelvin Harrison Jr.), koji sanja o karijeri u profesionalnom hrvanju, ali zbog pritiska oca i povrede ramena, mora izaći na kraj i sa neplaniranom trudnoćom svoje djevojke. Desila se katastrofa, koja je poljuljala temelje porodice srednje klase.
Druga polovina filma, tiša i skladnija u tonu i pristupu, pripada Tylerovoj mlađoj sestri Emily (Taylor Russell), koja se u ovoj meditaciji yin i yang dinamike, od traumatizovanog djeteta pretvara u čudotvornu iscjeliteljku.
Malo previše patosa i nedostatak dubine može se oprostiti zbog promjenjivih emocionalnih valova i njegovim intenzivno mladim glumcima (u kinima polovinom marta).
(spiegel)
Lj. G.
(NovaSloboda.ba)