Brodski tunel Stad biće dugačak 1,7 kilometara, visok 37 metara i širok 26,5 metara, a omogućiće brodovima veličine Coastal Streamer (Hurtigruten) da se sigurnije kreću kroz vrlo otvoreno Stadhavet more.
Prema Akcionom planu NCA, Norveške obalske administracij (Kystverket), tenderski postupak treba da se okonča ove godine, a da gradnja počne već sljedeće godine.
Plan je da tunel u funkciji bude 2025. ili 2026. godine. Brodovima za krstarenje neće biti moguće kretati se tunelom, jer su preveliki. Konstruktorima tunela se na prvom mjestu nalazi sigurnost.
U prethodnih stotinu godina, razmatrala se mogućnost gradnje tunela, a da bi se zaobišlo spomenuto područje izloženo vjetrovima i okeanskim strujama, zbog čega je vrlo zahtjevno i opasno kretati se brodom.
Prema Norveškoj oblaskoj administraciji, Vikinzi su plovila transportovali preko kopna da ne bi morali ploviti Stadom.
Na ovom morskom području, nepovoljni uslovi za plovidbu mogu trajati i po nekoliko dana. Koliko će biti značajna gradnja tunela, pokazuje i podatak jedne brodske kompanije da skoro 20 posto brodova kasni zbog problema na navedenom morskom području.
Pretpostavlja se da će gradnja koštati 325 miliona dolara, prenosi poslovni list Forbes.
Ilustracije: The Norwegian Coastal Administration/Snøhetta
(kystverket.no/20210308)
Z. N.
(NovaSloboda.ba)