Iza Gradske vijećnice Grada Mostara postavljena je dvostrana punionica električnih automobila, koja bi, najvjerovatnije, iduće sedmice trebala biti puštena u rad.
Menadžer koordinator za energetsku efikasnost Grada Mostara Darko Knezović, u izjavi za Fenu, kazao je kako dvostrana punionica znači da se mogu dva električna vozila uporedno puniti, a, takođe, se mogu puniti električna bicikla i skuteri.
“Instalisana punionica je snage dva puta 22 kW, tip utičnice model 3. Probni rad je napravljen i zatražili smo elektroenergetsku saglasnost i mislimo da bismo mogli iduće sedmice krenuti s radom”, kazao je Knezović.
On napominje kako je vlasnicima električnih automobila u Bosni i Hercegovini trenutno dostupno svega nekoliko javnih punionica, a ova će biti prva takva u Mostaru.
Korištenje punionice u početku će biti besplatno, a planirano je da se postupno krene s naplatom.
Procijenjena vrijednost projekta je 35.000 konvertibilnih maraka, a radove na postavljanju punionice električnih automobila izvodi Unis telekomunikacije d.d. Mostar.
Projekat su finansirali Fond za zaštitu okoline Federacije BiH i Grad Mostar.
“Akcionim planom energetski održivog razvitka Grada Mostara, Mostar se opredijelio za energetski održiv razvoj na načelima energetske wefikasnosti, održive gradnje i korištenja obnovljivih izvora energije. Akcionim planom predviđeno je, između ostalog, i postavljanje dvije punionice za električne automobile na području Mostara”, kazao je Knezović.
Glavni cilj projekta je zaštita vazduha u smislu smanjenja emisija štetnih gasova iz saobraćaja kroz uvođenje novih tehnologija i prilagođavanje postojećih vozila gradskog saobraćaja na okolinsko prihvatljiv pogon, te podsticaj uvođenja inovativnih saobraćajnih rješenja u Mostaru i šire, pojasnio je.
“Vodeći zagađivači vazduha su konvencionalna vozila s unutrašnjim sagorijevanjem, a taj problem je posebno primjetan u centralnoj gradskoj zoni, gdje veliki broj automobila, autobusa i kamiona emituje velike količine štetnih gasova”, istakao je Knezović.
U poređenju s automobilima s unutrašnjim sagorijevanjem, električni automobili imaju veću energetsku iskoristivost, proizvode manje buke i ne emituju stakleničke gasove.
“Primarni razlog zašto još uvijek ne susrećemo veliki broj električnih automobila na gradskim saobraćajnicama su, prije svega, početna visoka cijena vozila, ograničen domet baterija i nedostatak punionica za električne automobile”, kazao je Knezović.
On je podsjetio da bi prema direktivi i preporuci Evropske unije udio elektromobila u ukupnom saobraćaju do 2025. godine trebao porasti na 5 posto, odnosno na 10 posto do 2030. godine.