Završetak južne obilaznice ključan za saobraćajno rasterećenje Mostara

Izgradnja mostarske južne obilaznice od ključnog je značaja za saobraćajno rasterećenje Mostara, a završetak kompletne saobraćajnice duge oko 15 kilometara očekuje se u roku od tri do pet godina.

Južna obilaznica podijeljena je na četiri dionice, prva je završena, izgradnja druge je u toku, a u pripremi je izgradnja treće i četvrte dionice, kazao je u razgovoru za Fenu načelnik Jedinice za strateško planiranje i upravljanje projektima Federalnog ministarstva saobraćaja i veza Renato Škrobo.

“Prva dionica od Međina do rotora Varda je završena u dužini od 7 kilometara i njom se saobraćaj već odvija. Druga dionica od rotora Varda odnosi se na vijadukt Marijanovića draga i pristupne ceste u dužini 1,7 kilometara i ona je u procesu izgradnje. Tu nam je rok završetka 10. 7. 2022. godine i prema našim planovima i izvještajima mislimoo maraka.

Što se tiče treće i četvrte dionice, po Škrobinim riječima, treća dionica je spremna za izgradnju i tu se čeka saglasnost kreditora Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za zaključenje ugovora.

U sklopu treće dionice, gradiće se tunel Novi ,dužine 996 metara, a posljednja, četvrta dionica obilaznice ići će od tunela do spoja na M17. Za tu dionicu riješena je urbanističku saglasnost i trenutno se obavljaju pripreme za eksproprijaciju zemljišta.

Škrobo je kazao kako u ovom trenutku ne postoje čvrsti rokovi za preostale dionice, a procjena Federalnog ministarstva saobraćaja i veza je da bi mostarska južna obilaznica mogla biti u potpunosti završena najkasnije za pet godina.

“Nezahvalno je govoriti o fiksnom datumu. Dosadašnja iskustva nam govore da se tuneli (op. a. tunel Novi) te dužine mogu završiti u roku od dvije do tri godine. Što se tiče četvrte dionice, ako bi banke brzo dale evaluaciju svojih ponuda i ako bi sve išlo svojim tokom, realno je očekivati završetak kompletne obilaznice u roku od tri do pet godina”, kazao je Škrobo.

S obzirom da se sav teretnisaobraćaj u ovom dijelu Hercegovine odvija gradskim ulicama Mostara dovršetak južne obilaznice izuzetno je bitan za rasterećenje saobraćaja u gradu.

“Moram naglasiti da je ovaj projekat od prioritetnog značaja za Mostar i čitavu Hercegovinu, jer bi se čitav tranzitni teretni saobraćaj izmjestio iz centra Mostara, i svi šleperi i kamioni umjesto kroz grad ići će južnom obilaznicom na M-17 i nadamo se na buduću autocestu”, istaknuo je Škrobo.

Još jedan veliki saobraćajni problem u Mostaru je sjeverni ulazak u grad, odnosno spoj magistralnih cesta M6.1 i M17, gdje se često u vrijeme saobraćajne špice stvaraju gužve i zastoji.

Šrkobo je kazao kako je izrađena glavna projektna dokumentacija uređenja te raskrsnice, kojom je predviđeno izgradnja tunela za lijevo skretanje iz smjera Mostara prema sjeveru.

U toku je rješavanje imovinsko-pravnih poslova koju vode mjerodavne službe Grada Mostara, a kada postupak eksproprijacije bude završen slijedi priprema tendera za izbor izvođača radova i nadzora.

Prema glavnom projektu, okvirna procjena troškova je 500.000 KM za izvlaštenje, 4,5 milijuna KM za same radove, te 135.000 KM za nadzor.

Iz Federalnog ministarstva saobraćaja i veza napominju kako je to ministarstvo aktivno uključeno i u realizaciju drugih cestovnih infrastrukturnih projekata u Mostaru, poput radova u ulici Ante Starčevića, koji su završeni, te rekonstrukcije Avenije, koja je u tiku.

“Ove godine, imamo planiranu izgradnju ‘turbo-rotora” na Španskom, trgu za što su osigurana sredstva. Radovi nisu počeli, jer se čeka završetak imovinsko-pravnih poslova što je u nadležnosti službi Grada Mostara”, zaključio je Škrobo.

(Fena)