Večeras se otvara Pelješki most

Pelješkim mostom, koji će svečano biti otvoren večeras, saobraćajno će biti povezan jug Hrvatske s ostatkom države, a istorijski događaj obilježava se tokom cijelog dana programom koji se odvija s dviju strana mosta – na odmorištima Brijesta i Komarna.

Na Brijesti program počinje ujutro u 8 sati budnicom nekoliko orkestara iz Dubrovačko-neretvanske županije, slijedi trka trkača svih generacija te trka lađara ispod mosta, uz nastupe klapa, kulturno-umjetničkih društava do večernjih sati.

Samo svečano otvaranje “svehrvatskog projekta” mosta počeće u 20,15 na odmorištu Komarna, a predviđeno je da će trajati oko sat i po.

Nastupiće, među ostalima, Dubrovački simfonijski orkestar, Dubrovački trombunjeri, Lado, Linđo, plesne grupe, kulturno-umjetnička društava, pjevači. Hrvatsko muzičko društvo Sv. Cecilija izvešće Morešku, a biće izvedena i kompozicija Mateja Meštrovića specijalno komponovana za ovu priliku, javlja Hina.

Svečanost u Komarni završiće izvođenjem “Himne slobodi”, vatrometom tokom koga će zvoniti i zvona svih crkava Dubrovačke biskupije, te blagoslovom mosta, a prvi će njime nakon otvaranja, oko 22 sata, proći motociklisti boračkih jedinica.

Tokom vatrometa, mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje – Rimčeva Nevera, te automobil koji “gradi” proslavljeni automobilistički as Niko Pulić.

Redovan saobraćaj Pelješkim mostom krenuće u ponoć.

Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekat finansiran iz EU-ovih fondova s bespovratnih 357 miliona eura (85 posto troškova), a na njemu je tokom deset godina radilo nekoliko vlada.

Most je integralne hibridne konstrukcije s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom, koja će služiti za održavanja mosta.

Prelazi preko morskog tjesnaca širine 2140 metara, dug je 2404 metra, s plovidbenim profilom ispod mosta 200 puta 55 metara, a glavni i odgovorni projektant mu je Marjan Pipenbaher.

(Fena)