Tokom privremenog boravka u inostranstvu, bilo da je riječ o odmoru, poslovnom putovanju ili studiju nerijetko se događa potreba osiguranika za korištenjem usluga hitne zdravstvene zaštite koje nije moguće odgoditi do povratka u BiH.
Osiguranici Zavoda zdravstvenog osiguranja HNK-a, u slučajevima kod kojih je bilo neophodno pružanje usluga hitne zdravstvene zaštite u cilju otklanjanja opasnosti po život i zdravlje, a koja se nije mogla predvidjeti ili odgoditi do povratka osiguranika u Bosnu i Hercegovinu, odnosno u mjesto prebivališta, imaju pravo na korištenje usluga hitne zdravstvene zaštite teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja u državama s kojima je Bosna i Hercegovina zaključila ili aktom o sukcesiji preuzela Međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju, ako Međunarodnim ugovorom o socijalnom osiguranju nije drugačije utvrđeno (https://www.zzo.ba/hr/inozemno-osiguranje).
Usluge hitne zdravstvene zaštite se mogu koristiti samo u zdravstvenim ustanovama koje su u sistemu javnog zdravstva zemlje ugovornice.
Kako bi osiguranici ostvarili pravo na zdravstvenu zaštitu na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja u državama s kojima je Bosna i Hercegovina zaključila ili aktom o sukcesiji preuzela Međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu, prije odlaska u inostranstvo, osiguranici trebaju lično podnijeti Zahtjev za izdavanje dvojezične potvrde – Potvrde o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu (https://www.zzo.ba/hr/dokumenti/potvrde/zahtjev-za-izdavanje-potvrde-o-pravu-na-davanje-u-naravi-za-vrijeme-privremenog-boravka-u-inozemstvu- ) u nadležnom područnom uredu Zavoda najranije 14 dana, a najkasnije 7 dana prije odlaska u inostranstvo. Za djecu do navršene 15.e godine života zahtjev podnosi roditelj/staratelj.
Uz zahtjev, osiguranik treba priložiti Ocjenu zdravstvenog stanja osigurane osobe (https://www.zzo.ba/hr/dokumenti/potvrde/ocjena-zdravstvenog-stanja-osigurane-osobe-) koja ne može biti starija od 7 dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje dvojezične potvrde.
Ocjenu zdravstvenog stanja osigurane osobe provodi izabrani ljekar na osnovu ljekarskog pregleda osiguranika, uvidom u zdravstveni karton i potrebnu medicinsku dokumentaciju.
Potvrda o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u državama ugovornicama se izdaje na period najduže do 30 dana u tijeku kalendarske godine.
Osiguranoj osobi Zavoda se može izdati više dvojezičnih potvrda za različite države ugovornice tokom jedne kalendarske godine, a zbir dana na koje su dvojezične tiskanice izdane ne može biti duži od 30 dana.
Učenici/studenti koji se nalaze na redovnom školovanju u državama ugovornicama, pored zahtjeva i Ocjene zdravstvenog stanja, u obavezi su dostaviti potvrdu o redovnom školovanju u zemlji ugovornici, a učenici/ studenti koji se nalaze na razmjeni u obavezi su dostaviti još i dokaz da su upućeni na razmjenu s navedenim periodom trajanja razmjene.
Po dolasku u inostranstvo, osiguranik se treba javiti zdravstvenom osiguranju zemlje u kojoj boravi, kako bi Potvrdu o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu zamijenio za bolesnički list, koji će mu služiti za korištenje usluge hitne zdravstvene zaštite.
Osigurana osoba Zavoda koja je koristila usluge hitne zdravstvene zaštite u inostranstvu na osnovu Potvrde o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu i lično platila troškove zdravstvene zaštite, može podnijeti pisani zahtjev, u nadležnom Zavodu zdravstvenog osiguranja, za refundiranje naplaćenih troškova. Zahtjev za refundiranje će razmatrati Ljekarska komisija Zavoda i donijeti Ocjenu i mišljenje, o čemu će podnosilac zahtjeva biti pismeno obaviješten.
U slučaju da osigurana osoba Zavoda prije odlaska u inostranstvo nije pribavila Potvrdu o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu, a lično je podmirila troškove usluge zdravstvene zaštite, po povratku u mjesto prebivališta, nema pravo na naknadu istih.
(NovaSloboda.ba)