Sportsko-avanturistički park Fortica iznad Mostara, s jedinstvenim staklenim šetalištem (skywalk), zip lineom, visećim mostom i drugim adrenalinskim sadržajima, bilježi sve veću posjećenost, a kako bi se turisti što duže zadržali uskoro će u ponudi imati i “kušaonu”, u kojoj će posjetioci moći probati domaće proizvode, ali i vidjeti kako se oni prave.
“Ove godine, a takođe i u turističkoj sezoni bilježimo veliki broj posjetilaca, naravno veći broj stranih gostiju obzirom na turiste koji dolaze. Dolazi nam i naša dijaspora, tako da možemo reći da je otprilike taj neki odnos pola-pola domaćih i stranih gostiju. Definitivno je porastao broj posjeta, a to vidimo i po kapacitetima restorana, po zahtjevima. Nažalost, nismo imali neke egzaktne podatke za prethodne godine, a ove godine smo postavili kameru koja bilježi broj posjetilaca, tako da smo u ovih pola godine zabilježili oko 20 hiljada posjeta i prilično smo zadovoljni”, kazao je u razgovoru za Fenu Đani Rahimić, predsjednik Brdsko-biciklističkog udruženja MTBA iz Mostara, koje je inicijator i pokretač izletišta na Fortici.
Turisti su, kako dodaje, najviše oduševljeni pogledom na Mostar.
“To je glavni adut Fortice i ljudi zaista možda u drugim gradovima nemaju priliku da budu tako blizu na uzvišenju iznad grada, da maltene imaju osjećaj kao da im je Mostar na dlanu ruke i to je ono što čujem od njih ili što komentarišu na našim društvenim mrežama da ih je najviše fasciniralo”, kazao je.
Osim toga, jedan dio njih dolazi zbog adrenalinskih aktivnosti, kao što je zip-linea, ali većina je tu zbog pogleda ili su uključeni u neki drugi turistički aranžman s agencijom.
“Nažalost, najčešće se kratko zadržavaju, a mi se trudimo i pokušavamo da im taj boravak produžimo i da im pružimo neke nove aktivnosti, a za to treba vremena, dok se to malo nauči, spozna i izreklamira”, ocijenio je Rahimić.
Dodaje kako su prošle godine, u saradnji s Federalnim ministarstvom turizma, pokrenuli jedan projekat koji je fokusiran na uređenje prostora za pušače, koji bi se u toku ljetnog perioda, kada je u funkciji ljetna bašta, koristio za prezentacijske svrhe, da se turistima pokaže nešto po pitanju tradicionalne hrane i običaja.
“Nalazimo se u ruralnom području, imamo veliki broj sela i kroz razne projekte i aktivnosti nastojimo da se i oni uključe sa svojim ponudama, sa svojim proizvodima, kako bi onda zajedno napravili jedan turistički paket, odnosno turistički proizvod kojim bi zadržali turiste”, kazao je Rahimić.
Ove su godine taj projekat nastavili uz pomoć USAID-a, odnosno njihovog projekta “Turizam u BiH”, gdje su zajedničkim ulaganjem investirali u izradu kušaone.
“Znači, to će biti jedan podrumski prostor, prvenstveno za strane goste, ali i za naše, gdje će moći probati domaće proizvode, ali i vidjeti kako se oni prave, od meda, sira iz mijeha, suhog mesa, rakije, domaćih sokova koje ovdje imamo. Znači, to će biti jedan prezentacijsko-edukacijski i prostor za kušaonu. To je nešto inovativno, nešto novo i to se upotpunjuje na našu suvenirnicu koju smo uradili prošle godine, isto tako uz pomoć USAID-a, gdje se mogu kupiti lokalne rukotvorine, domaći i prehrambeni proizvodi, i to je sad sve skupa jedna cjelina, jer ljudi uvijek vole da probaju prije nego što kupe”, naglasio je.
Napominje kako im je želja da u taj projekat uključe i mještane okolnih sela.
“Trudimo se da uključimo i naše komšije i da i njima pružimo priliku, u stvari da Fortica bude jedan ulaz iz grada i da turisti kroz Forticu posjete i ruralna područja oko nje. Mi se nadamo da će to već u ovoj sezoni biti operativno. Projekat s USAID-om je odobren, još uvijek se čeka na potpis ugovora. Sredstva se koriste za opremanje tog prostora, građevinski radovi su pri kraju, tako da bi to vrlo brzo moglo početi s radom”, ocijenio je.
Nedavno je na Fortici održan i muzički festival, koji je privukao više stotina partijanera iz cijele regije, a Rahimić kaže kako su jako zadovoljni iako nisu sami odgovorni za taj događaj, već je to bila ideja i implementacija agencije koja organizuje te događaje.
“Taj događaj smo implementirali zajedno s našim partnerima i tu smo bili samo domaćin. Načelno smo zadovoljni, bila je velika posjećenost i to je još jedna promocija za Forticu. Drago nam je kad su ljudi zadovoljni i kad uživaju na ovom prostoru i sigurno će i u budućnosti biti sličnih događaja”, govori Rahimić.
Dodaje kako i dalje vlada veliki interes za adrenalinskim aktivnostima i da su otvoreni za saradnju sa bilo kim iz oblasti turizma, zabave, rekreacije i sporta, te da podržavaju i razno-razne projekte.
“Zip-linea je još uvijek popularan, iako je obično kod nas tendencija da za te neke aktivnosti vremenom opada zainteresovanost. Još uvijek je to nešto što je održivo i bitno nam je da je čitav kompleks održiv, da može sam sebe da finansira i da svake godine može da generiše neki višak, koji mi onda opet ulažemo u dalji razvoj ovog prostora. Mi smo neprofitna organizacija i taj profit se svaki put ulaže, zato ljudi kažu da ovdje uvijek ima nešto novo”, zaključuje Rahimić.
(Fena)