Proizvodi čapljinske “Laste” od iduće sedmice i na policama trgovačkih centara u Sloveniji

Nakon manje od godinu dana od kako je ponovno otvorena, tvornica keksa i vafla “Lasta” u Čapljini bilježi odlične reakcije potrošača, njihovi pojedini proizvodi već su postali lideri na tržištu, a od sljedeće sedmice moći će se naći i na policama trgovačkih centara u Sloveniji.

“Lasta” dnevno može proizvesti i do 2,500.000 komada keksa, a godišnji kapacitet tvornice trenutno je 13.000 tona. S obzirom na to da su “Lasta keksi”  krenuli na tržište u februaru 2022. godine, a “Lasta vafli” tek na jesen, iz te tvornice kažu kako su izuzetno zadovoljni reakcijom tržišta.

“Neke kategorije, kao što su štrudle i krem štapići, nadmašili su naša očekivanja i planove. Zbog toga, možemo očekivati dalji rast ‘Lasta’ udjela na tržištu” kazali su u razgovoru za Fenu iz čapljinske tvornice i dodali kako su im kupci potvrdili svoje zadovoljstvo time što su pojedini “Lasta” keksi postali lideri na tržištu.

Dolaskom “Laste” na tržište u nekim je kategorijama došlo do apsolutne promjene, a npr. kategorija štrudli narasla je za 2,5 puta. Njihovi trenutno najprodavaniji proizvodi su štrudla smokva i krem štapići, a kako kažu, ti su proizvodi pokazali najbolje rezultate i najveći su predstavnici prepoznatljivosti “Laste”.

“Ostali proizvodi, takođe, imaju odlične rezultate, što pokazuju svakodnevne potrebe tržišta. Od dominantnih noviteta je štrudla od čokolade i krem štapići bijela čokolada na koje su potrošači jako pozitivno reagovali. Kao i do sada, prateći trendove i potrebe potrošača donosimo tržištu nove proizvode, rađene po najnovijim tehnološkim dostignućima i s vrhunskim sastojcima, a s dozom tradicije tako možemo najaviti da nam uskoro dolazi Linđo sa šećerom. Vjerujemo da jedino tako ‘Lastu’ možemo dugoročno planirati i održati na tržištu”, ocjenjuju iz “Laste”.

 Naglašavaju i kako, nakon manje od godinu dana, ne mogu govoriti o velikim prihodima jer je, navode, godina iza njih uključivala finalizaciju investicije u proizvodnju, pozicioniranje proizvoda na tržište i marketinška ulaganja.

Ali, napominju kako je prema prvim brojkama i strateškim planovima za duži vremenski period, “Lasta” na putu da postane najznačajniji element Violeta prometa.

Kad je u pitanju izvoz, ističu kako je prirodno da su se “Lasta” proizvodi, nakon BiH, ponudili zemljama u regiji, jer je i istorijsko to “Lastino stanište”.

“Od početka septembra, ‘Lasta’ se prodaje na tržištu Hrvatske. Nakon toga, ‘Lasta’ se proširila na tržište Crne Gore, a sljedeće sedmice moći će se naći na policama trgovačkih centara u Slovenije. Ovako velik projekat i ‘Lasta’ kao brand nam ne dozvoljavaju da pravimo ogromne korake, već idemo tržište po tržište, analiziramo podatke i donosimo odluke za dalje. Cilj nam je širenje i dalje u EU, najprije na tržište Austrije”,  rekli su iz Laste.

Komentarišući povećanje troškova proizvodnje, ocjenjuju kako je “Lasta možda poletjela u najgorem mogućem trenutku što se toga tiče povećanja cijena sirovina i energenata”, ali da su im dosadašnja iskustva u nabavci, transportu i pregovaranju omogućili optimalnu poziciju cijena na tržištu.

“Ono što nam u tome pomaže još je visoka automatizacija tehnološkog procesa, kao i činjenica da električnu struju dobijamo iz 2.000 solarnih panela, koji se nalaze na krovu naše tvornice. To sve vodi ka konkurentnijem proizvodu”, kažu iz čapljinske tvornice.

Nova radna mjesta

Paralelno s rastom asortimana i prodaje, u toj tvornici raste i potreba za radnom snagom.

Osim zanimanja u proizvodnji, raste broj zaposlenih u vezanim djelatnostima, kao što su distribucija, prodaja i marketing.

Prema dosadašnjem iskustvu, na jednog radnika u proizvodnji u današnje vrijeme modernog poslovanja, dolazi sedam zaposlenika u lancu, ističu iz “Laste”, te dodaju kako, s obzirom na strategiju rasta i razvoja “Laste”, broj zaposlenika može samo ići uzlaznom putanjom.

Rast prehrambene industrije u BiH

Upitani na kraju za mišljenje o prehrambenoj industriji u BiH i može li ona dalje rasti, kažu kako ta industrija može i treba rasti i da potrošači trebaju imati domaćeg dobavljača.

“Violeta grupacija, kao i do sada, ne odustaje od investicija i to nas čini uspješnim i drugačijim. Prehrambena industrija u BiH može i treba rasti, potrošači trebaju imati domaćeg dobavljača. To nam je pokazala i pandemija koliko je važno imati vlastite izvore proizvoda. Iz svih tih situacija, jasno se vidjelo da samo domaća proizvodnja znači tržištu stabilnost”, zaključuju iz Laste.

(Fena)