Zaštitnici potrošača u Njemačkoj već dugo zahtijevaju da putnici koji putuju na odmor ne bi trebali mjesecima unaprijed plaćati rezervacije, već tek onda kad se prijave za put. Sada za tako nešto postoji i podrška od politike.
Ubuduće se od turista više neće smije tražiti plaćanje unaprijed, prilikom rezervacije letova ili putovanja: Ministri za zaštitu potrošača saveznih država trebali bi o tome raspravljati na sljedećem sastanku. Oni se zalažu za značajno smanjenje plaćanja unaprijed – i automatski povrat novca, ako se putovanje ne obavi. Ovo je posebno važno za potrošače u vremenu pandemije korone.
Ovaj prijedlog je dobro saslušan kod zaštitnika potrošača. “Najbolje bi bilo: novac uplatiti u trenutku kada započne putovanje”. To je slučaj i u drugim oblastima ekonomije: „Ako kupite nov televizor, onda plaćate i kad ga dobijete.“ Zahtijeva se da se savezna vlada založi prestanak obaveze plaćanja unaprijed.
Ukidanje prakse plaćanja unaprijed je izvodljivo kao korak ka većoj zaštiti potrošača i spada u koalicijski sporazum nakon saveznih izbora. Napredak je posebno hitan u vrijeme pandemije. Sistem plaćanja unaprijed posebno je nepovoljan za financijski slabije ljude, koji moraju platiti mjesecima unaprijed. Primjećuje se to sada u pandemiji, gdje se svaki euro dvapu prevrne, prije nego se odluči potrošiti u nešto.
Uz sve to, postoji neizvjesnost, da li se rezervisana putovanja mogu uopšte obaviti zbog Corone, kao i zabrinutosti zbog mogućih bankrota turističkih kompanija u krizom uzdrmanoj branši.
(express)
Lj. G.
(NovaSloboda.ba)