Iz stare štampe: Reklame, početkom dvadesetog vijeka

U Kalendaru “Bošnjak” iz 1903., 1905. i 1906. godine redovno su objavljivane reklame za proizvode, koji do tada nisu bili u masovnijoj upotrebi u našim krajevima.

Bilo je to vrijeme redovnijeg izlaska štampe i povećane čitalačke publike. Istovremeno su se saznale mogućnosti oglašavanja i reklame proizvoda putem javnih medija. Ovde donosimo pregled nekih interesantnijih reklama

Praznični period godine je i kada se više uljepšava i posvećuje posebna pažnja ljepšem izgledu za svečaniji ambijent prostora i ljudi.

Donosimo nekoliko starih, ponekad malo i humorističnih, reklama proizvoda za uljepšavanje prostora i ljudi.

Stovarište haljina The American u blizini sarajevskog Zemaljskog muzeja kupcima garantovalo zadovoljstvo njihovim proizvodima. “Ko jedanput kupi, kupiće opet”, poruka je na reklami.

Reklamiran je i “Schiftovov safun”, koji je bio prepoznatljiv po simbolu jelena ili ključa. Proizvođač je tvrdio da je to “najbolji, najizdašniji i zato najjeftiniji safun. Čist od svakih škodljivih sastojina”.

U galeriji fotografija imate priliku pogledati i druge, ništa manje interesantne reklame iz drugih dijelova Austro-Ugarske monarhije.

Prilozi: reklame, Kalendar “Bošnjak”, 1903, 1905. i 1906.godine

Priredili: Armin abirov, Smail Špago, Tibor Vrančić

(NovaSloboda.ba)