Šta ljudi širom svijeta “bunkerišu” u vrijeme korona krize?

U borbi protiv daljeg širenja virusa corone, credo za ljude posvuda je isti: Ostati kod kuće. Naravno, možda će se morati malo više obezbijediti hranom i drugim stvarima koje im trebaju svaki dan.

U Švicarskoj su police za tjesteninu, zamrznute proizvode i toaletni papir sedmicama prazne.

Šta sve  ljudi bunkerišu širom svijeta? Istraživanje stranih dopisnika širom svijeta pokazuje: druge zemlje, drugačija jagma.

Toaletni papir nedostaje u supermarketima Njemačke, Skandinavije, SAD-a, Velike Britanije i Izraela. U Iranu, s druge strane, to nije problem: Iranci se operu vodom, a zatim se obrišu s normalnim maramicama.

Mnogi Italijani, takođe, smatraju da je jagma i bunkerisanje toaletnog papira za njih  čudna, uostalom, kupatila u Italiji imaju bide, tj. jedan niski umivaonik, na kome se mogu opratti nakon korištenja WC-a. Međutim, dezinfekcijskih sredstava svih vrsta ovdje nedostaje – baš kao i u mnogim drugim zemljama u svijetu.

U Turskoj za sada nema šanse da se dobije „Kolonya“ – jedan turski oblik kolonjske vode. Tradicionalno se uručuje posjetiocima, ali se njom mogu i “osvježiti” ruke tokom putovanja. Pošto sadrži oko 80 posto etilnog alkohola, ima i dezinfekcijsko djelovanje.

U Španiji, osim toaletnog papira i tjestenine, nema ni vina već nekoliko dana u trgovinama. U Italiji su ljudi se, takođe, nalaze  ispred praznih polica za vino. Budući da jedu samo kod kuće, oni ga uvijek kupuju malo više.

U Skandinaviji su vlasti pozvale stanovništvo da se suzdrže od kupovine lijekova za zalihe,  kao što su acetaminofen i inzulin. U SAD je velika potražnja vode za piće. Prilikom posjete prodavaonicama u širem područja u Washingtonu, police sa mesnim proizvodima su, takođe, bile izrazito prazne. U Bugarskoj su, između ostalog, sa tržišta nestali limun i narandže.

Holanđani su očito trčali da nabave marihuanu: Neposredno prije zatvaranja kafe shopova zbog pandemije korone, ljudi su u nedelju stajali kao ludi u dugim redovima, kako je javila njemačka radio mreža.

Nevjerovatna jagma za toalet papirom

Nijemci grabe toaletni papir gdje god ga nađu, a proizvođači potvruuju povećanje proizvodnje: Prema Saveznom udruženju njemačke trgovine hranom (BVLH), prodaja proizvoda za higijenu je od februara do marta porasla za 700 posto.

Stoga mnogi tvrde kako su pobjednici corone krize proizvođači toaletnog papira. 

Toaletni papir zauzima posebno mjesto u ponašanju njemačkih kupaca. Zbog straha da može doći vremena kada  neće moći napuštati kuću, ljudi se obezbjeđujuju.

Tako nastaje paradoksalna situacija: “Neki ne znaju gdje bi ga još složili, a neki ga nemaju ni dovoljno.”

(web)

Smail Špago

(NovaSloboda.ba)