Početak u Leipzigu

Shitstroms, Fake news, i ratovi mišljenja: rasprave nisu nigdje žešće i nepravednije nego na internetu. I čini se kao da se razmjena udaraca nad digitalnim interpretativnim suverenitetom pojačala u vrijeme pandemije. Umjetnik Norbert Bisky zna kakav užas “Trollfarmers”, “odgajivači trolova” mogu smišljati na internetu, te kako šire lažne priče lažnim video zapisima i lažnim objavama.

I iznad svega, kako se to može zloupotrebljavati u političke svrhe.

„Ruska propagandna mašina, koja stoji iza toga, vrlo mi je poznata iz moje mladosti“, kaže Bisky.

Slikar je odrastao u komunističkoj porodici u DDR-u. Pad Berlinskog zida doživio je kao mladi vojnik NVA u bunkeru. Stoga je danas još više posvećen demokratiji i slobodi štampe, uz pomoć svojih umjetničkih djela. Na slici je prikazao dječaka koji radi “doomscrolling”, kompulzivnu potragu za zastrašujućim slikama i informacijama na internetu.

Slika je dio Biskyjeve izložbe “Disinfotainment”. koja se otvara 4. juna u njegovom rodnom Leipzigu.

Lokacija nije mogla biti bolje izabrana: 1989. godine VEB centar za obradu podataka DDR-a trebao se preseliti u objekat sanašnje G2 Kunsthalle, gdje se izložba sad održava.

(focus)

Z. N.

(NovaSloboda.ba)