Pedesetak mještana mostarskih naselja Kosor, Malo Polje, Ortiješ, Hodbina, Lakiševina i Kočine okupilo se u petak na protestnom skupu na saobraćajnici Kosor-Blagaj, kako bi skrenuli pažnju na problem trasiranja Koridora Vc južno od Mostara.
Mještani se protive predloženoj trasi i nasilnoj eksproprijaciji zemljišta, te od Autocesta FBiH zahtijevaju održavanje javne rasprave o trasi autoputa Koridora Vc kroz južni dio Mostara.
Stanovnica Kosora Nura Štajn kazala je kako mještani neće prihvatiti nametnuta rješenja i da ne dozvoljavaju da se ovi prostori koriste za autoput.
“Oštećeni smo na sve moguće načine, a što je najgore oštećeni smo za međuljudske odnose. Ne damo politici da se miješa u ovo. Ja ću biti prva na živom zidu i niko neće sa mašinom proći preko moje zemlje, a to tražim i od svojih sugrađana”, poručila je Štajn.
Dodala je kako je 3.000 građana ovog područja potpisalo peticiju protiv gradnje. te da im nikada nije ponuđeno varijantno rješenje.
“Mi smo za to da taj autoput košta i skuplje, ali ne damo ovo, jer ovo je najplodnija zemlja”, poručila je.
Poslanik u Federalnom parlamentu i član Organizacionog odbora mirnog okupljanja Ahmed Džubur istakao je kako se “nezakonitom i netransparentnom odlukom” želi napraviti trasa autoputa na ovom području koje, kako je kazao, nema nikakve predispozicije da bude autoput.
“Danas ćemo ovdje dati svoj glas da im poručimo da ovo hitno zaustave, jer treba da znaju da se ovdje radi o nekoliko desetina hiljada nezadovoljnih ljudi. Ovo se ne tiče samo navedenih naselje, nego i stanovnika Mostara, jer je veliki dio hrane, znači poljoprivrede, vinograda, voćnjaka, povrtnjaka, ljekovitog i aromatičnog bilja s ovog prostora. Ovo je inkubator budućih karcinoma i potpune degradacije, komunikacijske i svake druge, a prije svega nezabilježen egzodus srpskog stanovništva s ovog područja, koje predstavlja najfinije vezivno tkivo multietničke BiH”, poručio je Džubur.
Dodao je kako okupljeni građani traže da se proces vrati u zakonske okvire, odnosno traže održavanje javne rasprave, koja mora da se provede kod izrade autoputeva, a koja se, kako je kazao, izbjegava.
“Tražimo da se napravi javna rasprava za dionicu Mostar jug – Buna – tunel Kvanj. Nema je zato što bi se dokazalo da ova lokacija, ovaj prostor i ovaj koridor ni u kojem smislu ne odgovaraju”, ocijenio je Džubur.
Nezadovoljni mještani ranije su istakli da, prema preporukama struke, najpovoljnija trasa ide preko obronaka Podveležja, gdje nema nikakvih konflikata u prostoru, odnosno nema otkupa privatnog zemljišta, niti rušenja povratničkih kuća i vinograda.
(Fena)