Cijena parkinga za građane Mostara je među najjeftinijim u regiji

Svjesni velikog interesa javnosti za rad Mostar Parkinga i veliki broj informacija koje se pojavljuju u javnosti, pripremili smo nekoliko informacija svega što je bitno za građane grada Mostara i ostale korisnike parkinga, saopšteno je iz ovog preduzeća.

“Shvatajući ulogu Mostar Parkinga u ukupnom procesu uređenja mirujućeg saobraćaja, otvoreni smo prema svakom pitanju javnosti i zainteresovani za ispravke svih anomalija u budućnosti. Bićemo slobodni u budućem vremenu konstantno vas informirati o svim promjenama u radu putem naših komunikacijskih kanala. S tim u vezi, sve aktutlne informacije možete već danas pronaći na našoj web stranici www.moparking.ba”, stoji u saopštenju>

Nova uprava Mostar Parkinga je, kako se ističe, u tri mjeseca uspjela konsolidovati društvo na način da je donesena nova Odluka, isplaćene plate radnicima, deblokiran račun, postignuti su sporazumi sa svim radnicima društva o isplati duga na rate. Svi radnici su se solidarisali i odrekli kamata na dugovanja koje preduzeće ima prema njima. Isplaćena je plata za januar i prve rata zaostalih dugovanja. Parking prostori su se počeli uređivati, uvedeni su nove mogućnosti naplate”, kaže se u saopštenju.

“Sve ovo u tri mjeseca od kada je nova uprava preuzela poslovanje društva uz podršku gradonačelnika. Ukinuti su pauk i kandže koje smatramo nerazmjernom mjerom za naplatu parkinga.

Postavljeni su svi preduslovi za uvođenja reda u mirujućem saobraćaju i normalno poslovanje društva i to sve po najnižoj cijeni parkinga za naše građane u cijeloj regiji.

“Pojedinci opstruiraju uvođenje reda u mirujućem saobraćaju radi sitnih političkih poena. Pozivamo ih da izvrše provjeru podataka koje smo iznijeli i cijena parkinga u regiji. Besplatno uređenje javnih površina predviđenih za parkiranje nije moguće. Nigdje i ne postoji. Postoje uprave preduzeća koja uz podršku gradonačelnika nastoje dovesti u red jedan segment prometa u društvu. To nije moguće bez podrške MUP-a, a ni građana. Stoga, molimo građane da ne nasjedaju na sitne provokacije pojedinaca radi skupljanja jeftinih poena. Odluka je donesena prije nepuna dva mjeseca, a naplata krenula prije 10 dana. Sve primjedbe ćemo uzeti u obzir i razmotriti, te ćemo protekom vremena izvršiti i eventualne izmjene odluke, a sve s ciljem uređenja parkinga, kako otvorenih, tako i zatvorenih, a i kvartovskih s ciljem zadržavanja najjeftinijeg parkinga u regiji.

Postojeća odluka je znatno povoljnija za građane u odnosu na raniju, npr. ukinute su kandže i premještanje vozila, a II. zona je znatno proširena. Mostar parking ne izdaje dnevne parking karte/prekršajne naloge zbog prekoračenja vremena parkiranja u zonama (max 2h Zona I ili max 4h Zona II) i niti jedna takva kazna nije izdana. Mostar parking izdaje dnevne parking karte korisnicima koji nemaju povlaštenu parking kartu ili nakon svojeg parkiranja u roku od 10 minuta ne kupe satnu ili dnevnu parking kartu, a to mogu učiniti na više načina što je objašnjeno na službenoj web stranici.

Zone I. i II. su uvedene na temelju objektivnih kriterija i to ponajprije uzimajući u obzir prometne gužve u gradu i broj raspoloživih mjesta. Koliko puta Vam se dogodilo da automobilom kružite Titovom, Splitskom ili Bulevarom u potrazi za parking mjestom, čime se stvaraju dodatne gužve. Cilj i objektivni razlog smanjivanja I. zone i ograničenja za kupnju je uređenje mirujućeg prometa kako bi se smanjile gužve. II. zona je povećana i moguće je parkirati na 85% parkirališta u gradu. Nije moguće da svi parkiraju u I. zoni, jer je broj parking mjesta ograničen. Imajući ovo u vidu plan je izgradnja i javnih garaža te usklađivanja odluke s potrebama građana. Ključnu ulogu u ovom procesu imaju građani, Mostar parking i MUP. Gradska uprava i Mostar parking su napravili prvi korak u tome smjeru.

Upoređivanjem cijena parkinga u regiji, vidljivo da je cijena parkinga za građane Mostara znatno jeftinija nego u ostalim gradovima u regiji, npr. Banja Luka, Trebinje, Sarajevo, Makarska, Split i drugi.

Cijenu godišnje karte građane Mostara na svim na svim otvorenim parkiralištima u Mostaru košta 225 KM, dok je cijena za isto u Banja Luci 1.000 KM, Sarajevo 600 KM. U Mostaru je najjeftiniji parking za građane koji se odluče kupiti godišnju kartu za I. ili II. Zonu.

Slika 1. Usporedni prikaz cijena godišnjih karata u gradovima

Cijena mjesečne karte za građane Mostara je 25,00 KM. I u ovoj kategoriji je Mostar najjeftiniji iz razloga jer za ovu cijenu građani Mostara mogu parkirati u cijelom gradu, dok građani Banja Luke i Trebinja imaju mjesečne karte koje se plaćaju 15,00 odnosno 10,00 KM mjesečno, a ove karte vrijede samo za kvart u kojemu imaju prebivalište.

Slika 2. Usporedni prikaz mjesečnih karata u I. zoni.

Slika 3. Usporedni prikaz cijena dnevnih karata u gradovima

S obzirom na cijene povlaštenih parking karata, građani Grada Mostara koji kupe povlaštene parking karte plaćaju znatno niže cijene po danu, nego građani ostalih gradova.

Slika 4. Prikaz vrijednosti povlaštenih parking karata

Vrijedi napomenuti i to da Zona II u Mostaru pokriva oko 85% svih javnih površina na kojima se naplaćuje parking. Uz to, dnevna parking karta može biti izuzetno korisna za vrijeme turističke sezone kada kupovinom dnevne karte za Zonu II, turisti mogu nesmetano parkirati na području gotovo cijelog grada.

Cijene satne karte u Zoni II. u Mostaru iznosi 1,00 KM. U ovoj kategoriji najjeftinija je karta u Banja Luci i iznosi 0,50 KM po započetom satu i ograničena je na jedan sat.

Slika 5. Uporedni prikaz satnih karata u gradovima

Cijena parkinga za građane Mostara je najjeftinija u regiji. I to za one građane koji se odluče kupiti mjesečnu ili godišnju kartu. Građanima koji imaju pravo kupit kartu samo u II. zoni omogućeno je parkiranje na 85% javnih površina u gradu predviđenih parkiranje.

(NovaSloboda.ba)